۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82839020
T T
۰ نفر
تاكنون پیكر 32 سرنشین هواپیمای تهران - یاسوج پیدا شده است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: تاكنون پیكر 32 سرنشین هواپیمای سقوط كرده ' ای تی آر 72 ' پرواز تهران - یاسوج متعلق به شركت هواپیمایی آسمان پیدا شده است.

هواپیمای ATR شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یكشنبه در مسیر تهران به یاسوج در منطقه كوهستانی دنا از توابع شهرستان سمیرم ( 160 كیلومتری جنوب غربی اصفهان ) به كوه برخورد كرد و همه سرنشینان آن جان باختند.
محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: هنوز هیچ یك از پیكرهای پیدا شده از محل سقوط هواپیما به پایین كوه انتقال نیافته است.
وی با اشاره به اینكه از صبح امروز وزش باد در منطقه پادنا سمیرم محل سقوط هواپیمای یاد شده شدت یافته است، گفت: در چنین شرایطی امكان پرواز بالگردها برای انتقال اجساد از ارتفاعات امكان پذیر نیست و با توجه به اینكه وضعیت هوای منطقه نیز نامناسب است، امدادگران و كوهنوردان تلاش می ‌كنند كه پیكر جان‌ باختگان را بدون بالگرد و به وسیله امكانات و تجهیزات كوهنوری و امدادی به پایین منتقل كنند.
استاندار اصفهان با بیان اینكه ابر غلیظی ارتفاعات منطقه را پوشانده و باد شدیدی در حال وزیدن است، گفت: بر اساس تصمیم مسئولان ستاد مدیریت بحران، عملیات انتقال پیكر جان باختگان قرار است از مسیر ' سی‌ سخت' (جنوب دنا) انجام شود.
سی سخت مركز شهرستان دنا در 35 كیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد.
مهرعلیزاده با بیان اینكه صبح امروز 70 نفر از نیروهای امدادی و كوهنورد هم برای انتقال پیكرها به این منطقه اعزام شدند گفت: امدادگران در حال طراحی روش مناسبی برای انتقال پیكر جان باختگان هستند.
وی توضیح داد: موقعیتی كه هواپیما سقوط كرده تا قله حدود 200 متر فاصله دارد و این منطقه با شیب تند نزدیك به 90 درجه و پوشیده از برف است كه رفتن به آنجا حتی برای كوهنوردان ماهر و گروه های متخصص كوهستان نیز بسیار دشوار است.
6020/ 7150 / 2093
۰ نفر