۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82838169
T T
۰ نفر
وزیر ارتباطات: روشن بودن موبایل یكی از مسافران هواپیمای ATR صحت دارد

تهران-ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یكی از شبكه های اجتماعی نوشت: روشن بودن تلفن همراه (موبایل) یكی از مسافران هواپیمای ATR و تماس شهروند یاسوجی با یكی دیگر از مسافران صحت دارد و این تلفن تا ساعت هفت عصر همان روز روشن بوده است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مطلع شدیم كه تلفن همراه یكی از مسافران پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان ‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای كهنگان سمیرم بوده است.
وی افزود: ادعای یكی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یكی از مسافرین و 2 مكالمه 30 ثانیه‌ای و 72 ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است.
آذری جهرمی نوشت: تماس اول در ساعت 8:56 دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت 31 ثانیه برقرار و مكالمه دوم در ساعت 9:28 دقیقه و در منطقه روستای كهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذكور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی كشوری ساعت ناپدید شدن 9:34 دقیقه صبح بوده است.
وزیرارتباطات ادامه داد: اطلاعات سایتهای رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز درآدرسhttps://www.flightradar24.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight-3704/
قابل دسترس است كه اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی كشوری است بنابراین تماسهای مذكور قبل از سقوط بوده است.
وی افزود: همكاران ما با استفاده از تحلیل های فركانسی و جهت یابی تلفن همراه مسافران مورد اشاره، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند. امروز این منطقه كه از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسوی‌ها دریافت شده است را مشاهده می‌كنید، متاسفانه به دلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نگشته است.
آذری جهرمی ادامه داد: با توجه به اینكه امكان عبور امواج از كوه وجود ندارد، تحلیل های فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.
وی نوشت: تیم های پایش فركانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت یابی فركانس های رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند و تیم های فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال كار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و این جستجوی سریع را مشكل كرده است. امیدوارم تلاش همه تیم های درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.
پرواز شماره 3704 شركت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یكشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترك كرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مركز كنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام نهادهای ذیربط خبر سقوط آن در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.
اقتصام**2078**1597
۰ نفر