۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82833879
T T
۰ نفر
خبرگزاری رسمی هند: روحانی از مسلمانان خواست اختلافات داخلی خود را كنار بگذارند

دهلی نو-ایرنا- خبرگزاری پی تی آی هند رور جمعه با اشاره به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به حیدرآباد گفت:رئیس جمهوری ایران از تمام مسلمانان خواست متحد شده و اختلافات داخلی خود را كنار بگذارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، خبرگزاری پی تی آی در بازتاب سخنان روحانی نوشت: روحانی در سخنرانی خود در جمع رهبران مذهبی مختلف در حیدر آباد كه در جنوب هند واقع است، خواهان مبارزه با غرب شد.
وی افزود: دشمنان در زمان حمله، به فرقه های مختلف مسلمانان توجه نمی كنند و هدف آنها حمله به مجموعه جامعه مسلمانان است.
روحانی از مسلمانان درخواست كرد بیشتر به حل اختلاف میان خود توجه كنند و روابط میان گروه های مختلف مسلمان را مستحكم كنند.
رئیس جمهوری ایران تاكید كرد: ایران خواهان روابط صلح آمیز و دوستانه نه تنها با كشور های اسلامی بلكه با تمام كشورها است و بر این عقیده است كه جنگ راه حل مشكلات نیست.
وی تصریح كرد: مشكلات از طریق دیپلماتیك حل خواهند شد. تلاش بیشتر و اتحاد تنها راه حل برای مشكلات جهان است. ایران خواهان اتحاد، تثبیت، استقلال و حمایت در شرق است.
روحانی گفت: ایران خواهان اختلاف با هیچ كشوری نیست. ایران پیش از این برای جلوگیری از جنگ و خشونت، علیه كشورها و مناطق ایستادگی كرده است.
به گزارش خبرگزاری پی تی آی هند، رئیس جمهور ایران در ارتباط با روابط ایران و هند گفت: دو كشور دارای روابط برادرانه ای هستند. مردم هند و ایران روابط دو كشور را بسیار قدیمی می دانند. ایران علاقه مند به روابط نزدیك تر با هند است.
به گزارش ایرنا، روحانی و هیات همراه ظهر امروز برای شركت در آیین عبادی - سیاسی نمازجمعه در «مكه مسجد» شهر حیدرآباد حضور یافتند.
روحانی در راس هیاتی كه تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می كنند، عصر پنجشنبه برای دیداری سه روزه به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این كشور شد. وی سفر خود به هند را از حیدرآباد آغاز كرد.
گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می كنند.
وی روز شنبه با مودی و نیز رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه دیدار و در نشست اقتصادی دو جانبه شركت خواهد كرد.
آساق**267**خبرنگار: وحیده دینداری **انتشار: زهرا هژبری