۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳
کد خبر: 82829624
T T
۰ نفر
باند سارقان منازل شرق تهران منهدم شد

تهران-ايرنا- پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري سارقان در بعضي از مناطق تهران از جمله سارقان منزل در شرق تهران، سارق گوشواره كودكان در هفت چنار، باند سرقت لوازم خودرو در جنوب تهران و قاچاقچي دارو در محدوده نواب و كشف حدود 40 هزار قرص غيرمجاز خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پليس آگاهي پايتخت، رئيس كلانتري 144 جواديه تهرانپارس با اشاره به دستگيري سه سارق در محدوده شرق تهران گفت: اين متهمان در تعقيب و گريزي يك كيلومتري دستگير شدند.
سرهنگ محمد قربان منصوري افزود: با وقوع چند فقره سرقت از منازل در محدوده مذكور، تيمي از ماموران اين كلانتري براي بررسي موضوع و شناسايي سارق يا سارقان وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: طي بررسي هاي انجام شده و سرنخ هاي به دست آمده از محل، مشخص شد تمامي سرقت هاي از سوي سه سارق حرفه اي اماكن خصوصي صورت گرفته كه بر اين اساس مشخصات سارقان در اختيار ماموران گشت هاي انتظامي قرار گرفت.
سرهنگ منصوري گفت: اين اقدامات ادامه داشت تا اينكه شب گذشته يكي از ماموران گشت انتظامي كلانتري موفق به شناسايي خودروي اين سارقان تحت تعقيب شده و با اعلام به مركز كنترل كلانتري از ساير گشت هاي انتظامي درخواست كمك براي دستگيري متهمان كرد.
رئيس كلانتري 144 جواديه افزود: با حضور ماموران انتظامي در محل اين سارقان تحت تعقيب قرار گرفتند و پس از يك كيلومتر تعقيب و گريز در نهايت هر سه متهم در يك خيابان بن بست گرفتار و دستگير شدند.
سرهنگ منصوري اظهار كرد: هر سه متهم بازداشت و به همراه خودرويشان به كلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي هاي انجام شده علاوه بر اعتراف به سرقت از منازل شهروندان اين محدوده به چهار فقره سرقت به شيوه تخريب در ورودي منازل، اقرار كردند.
وي گفت: با اعتراف متهمان پرونده تكميل و براي تحقيقات بيشتر به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ارسال شد و در بازرسي از خودروي متهمان نيز ادوات سرقت اعم از ميله هاي يو شكل، انبر قفلي، پيچ گوشتي هاي سركج، چاقوي ضامندار، ميله هاي آهني، شاه كليد خودرو و يك عدد كليد كامپيوتري و زنجير كشف شد.

*دستگيري سارق گوشواره كودكان در هفت چنار
رئيس كلانتري 111 هفت چنار با اشاره به دستگيري يك سارق زورگير در اين محدوده گفت: در پرونده اين متهم سرقت گوشواره كودكان به زور نيز وجود دارد.
سرهنگ قدرت الله حق پرست افزود: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در محدوده استحفاظي خود بودند كه به پلاك دستكاري شده وسيله نقليه يك موتورسوار مشكوك شده و براي بررسي موضوع به تعقيب وي پرداختند.
وي اظهار كرد: ضمن تعقيب و گريز اين مظنون، مشخصات موتورسيكلت مذكور از مركز كنترل پليس پايتخت استعلام و مشخص شد موتورسيكلت مذكور مسروقه است و چندين فقره شكايت زورگيري نيز در اين خصوص مطرح شده است.
سرهنگ حق پرست گفت: با مشخص شدن اين موضوع، بلافاصله در حركتي غافلگيرانه، ماموران اين مظنون را متوقف و بازداشت كرده و براي تحقيقات درباره موتورسيكلت مسروقه او را به كلانتري منتقل كردند كه متهم در بازجويي ها منكر هر گونه سرقتي شد و گفت كه وسيله نقليه همراهش را از دوستش به امانت گرفته است.
رئيس كلانتري 111هفت چنار افزود: تحقيقات و بررسي هاي انجام شده از سوابق متهم اما چيز ديگري را نشان مي داد و حاكي از آن بود كه وي يكي از زورگيران سابقه دار است كه مدتي پيش نيز به عنوان سارق گوشواره هاي كودكان تحت پيگرد و تعقيب است.
وي گفت: اين مساله جريان تحقيقات پرونده را به مسير جديد هدايت كرد و در نهايت طي بررسي هاي فني و تخصصي مشخص شد كه اين سارق چند روز پيش به جرم سرقت و زورگيري از گوشواره كودكان تحت تعقيب است.
سرهنگ حق پرست افزود: متهم بار ديگر تحت بازجويي قرار گرفت كه در نهايت به جرم خود مبني بر سرقت و زورگيري طلاهاي كودكان اعتراف و پس از تكميل پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگيري سارقان زورگير در فرجام
رئيس كلانتري 136 فرجام با اشاره به دستگيري 2سارق زورگير در اين محدوده گفت: اين متهمان چند روز پس از رهايي از زندان مرتكب سرقت و زورگيري شدند كه مجددا پليس آنها را دستگير كرد.
سرگرد خليلي لطفي افزود: با شكايت هاي ارايه شده از سوي شهروندان ساكن محدوده فرجام در خصوص سرقت و زورگيري 2 جوان با موتورسيكلت، پرونده اي در اين خصوص تشكيل و تيمي از ماموران براي رسيدگي به موضوع وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: در بررسي هاي انجام شده و مصاحبه با مالباختگان مشخصات 2سارق زورگير و جوان، به دست پليس رسيد و در ميان ماموران گشت هاي انتظامي توزيع شد تا در صورت مشاهده آنها را دستگير كنند.
سرگرد لطفي گفت: اين اقدامات ادامه داشت تا اينكه شب گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري موفق شدند هر 2 سارق زورگير را مشاهده و در يك تعقيب و گريز كوتاه آنها را بازداشت كنند.
رئيس كلانتري 136 فرجام افزود: متهمان به كلانتري منتقل و تحت بازجويي قرار گرفتند كه طي آن به 2 فقره سرقت و زورگيري از شهروندان اعتراف و مشخص شد كه آنها به تازگي از زندان آزاد شده و داراي سوابق متعدد در زمينه سرقت و زورگيري هستند.
سرگرد لطفي تصريح كرد: هر 2 متهم پس از تكميل پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شده و در بازرسي از وسايل همراه آنها نيز تعدادي سلاح سرد و گاز اشك آور كشف شد.

*دستگيري يك سارق زورگير در خيابان طالقاني
رئيس كلانتري 107 فلسطين با اشاره به دستگيري يك سارق زورگير در خيابان طالقاني گفت: ماموران پليس پس از تعقيب و گريزي 500 متري موفق به دستگيري اين سارق شدند.
سرهنگ غلامرضا يوسفوند افزود: روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در محدوده خيابان طالقاني در حال گشتزني بودند كه درگيري ميان 2مرد توجه آنها را جلب كرده و براي بررسي به سمت آنها تغيير مسير دادند.
وي اظهار كرد: به محض اينكه ماموران به محل اعزام شدند، يكي از طرفين درگيري با رهاكردن ماجرا سعي كرد از محل فرار كند كه فريادهاي نفر دوم مبني بر سارق بودن وي، ظن ماموران را بيشتر كرده و به تعقيب فرد فراري پرداختند.
رئيس كلانتري 107 گفت: اين تعقيب و گريز كه 500 متر طول كشيد، در نهايت با دستگيري فرد مظنون خاتمه يافت و پس از انتقال به محل و روبه رو شدن با طرف ديگر درگيري مشخص شد كه وي سارق زورگير است و سعي داشته از اين شهروند زورگيري كند كه با حضور پليس ناكام مانده است.
سرهنگ يوسفوند افزود: متهم به همراه شاكي به كلانتري منتقل شد و تحت بازجويي هاي انجام شده به جرم خود مبني بر زورگيري و سرقت اعتراف و به چهار فقره سرقت به همين شيوه اقرار كرد.
رئيس كلانتري 107 اظهار كرد: پرونده متهم با اعتراف وي تكميل و براي تحقيقات بيشتر به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگيري يك قاچاقچي دارو در محدوده نواب
رئيس كلانتري 108 نواب با اشاره به دستگيري يك قاچاقچي دارو در محدوده نواب گفت: در بازرسي از وسايل اين متهم، 39هزار و 980 قرص غيرمجاز و قاچاق كشف شد.
سرهنگ مسلم قاسم آبادي افزود: غروب روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در محدوده بزرگراه نواب در حال گشتزني بودند كه به يك موتورسوار كه بسته اي را حمل مي كرد، مشكوك شده و براي بررسي به وي دستور توقف دادند.
وي اظهار كرد: اين موتورسوار به جاي تمكين به دستور پليس بر سرعت خود افزود و سعي كرد با انجام حركات مارپيچ و خطرناك از محل دور شود كه اين اقدام به تعقيب وي منجر شده و در نهايت پس از طي مسافت 300 متري، از سوي ماموران متوقف و دستگير شد.
رئيس كلانتري 108 نواب گفت: متهم به همراه جعبه مذكور و موتورسيكلتش به كلانتري منتقل و تحت بازجويي قرار گرفت كه طي آن اعلام كرد كه پيك موتوري است و اين جعبه را از فردي كه نمي شناسد دريافت كرده و قرار است در خيابان قزوين به فرد ديگري بدهد.
سرهنگ قاسم آبادي افزود: اظهارات بي اساس و ضد و نقيض مظنون، شك پليس را بيشتر كرد و با انجام بازجويي هاي فني و تخصصي در نهايت مشخص شد كه وي قاچاقچي است و جعبه مذكور حاوي 39 هزار و 980 عدد قرص غيرمجاز بدنسازي است.
وي اظهار كرد: با اعتراف متهم پرونده تكميل و براي تحقيقات به اداره مبارزه با قاچاق كالاي پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*متلاشي شدن باند سرقت لوازم خودرو در جنوب تهران
سركلانتر ششم پليس پايتخت با اشاره به اجراي طرح برخورد با سارقان لوازم داخلي خودرو در محدوده هاي جنوب تهران گفت: در اين طرح سه عضو يك باند سرقت دستگير و در بازجويي هاي به 21 فقره سرقت اعتراف كردند.
سرهنگ سيروس كتابعلي افزود: با شكايت هاي ارايه شده از سوي شهروندان ساكن محدوده هاي جنوبي تهران در خصوص سرقت هاي متعدد از لوازم داخلي خودروهايشان، پرونده اي در اين خصوص در كلانتري هاي تابعه تشكيل و تيم هاي عملياتي براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: طي بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه سه سارق حرفه اي در محدوده هاي نبرد، كيانشهر و مشيريه ضمن تشكيل يك باند، اقدام به سرقت لوازم خودروي شهروندان مي كنند.
سركلانتر ششم پليس پايتخت گفت: نتيجه تحقيقات در اختيار مقام قضايي قرار گرفت كه طي آن دستور شناسايي، دستگيري و بازرسي از مخفيگاه متهمان صادر شد و متعاقبا تيم هاي عملياتي اقدامات خود را آغاز كردند.
سرهنگ كتابعلي افزود: در تحقيقات تكميلي و تخصصي پس از تعقيب و مراقبت هاي مكرر و شبانه روزي، مخفيگاه اين سه متهم شناسايي شده و با هماهنگي هاي انجام شده از سوي ماموران كلانتري هاي 123 نبرد، 158 كيانشهر و 169 مشيريه، عمليات دستگيري متمهان آغاز شد.
وي اظهار كرد: طي سه عمليات همزمان و هماهنگ، متهمان اين پرونده يكي در مخفيگاه و 2 تن به هنگام سرقت بازداشت شده و براي تحقيقات به كلانتري هاي محل منتقل شدند.
سركلانتر ششم پليس پايتخت گفت: متهمان در بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر 21 فقره سرقت لوازم داخلي خودرو در محدوده هاي جنوب و جنوب شرقي تهران اعتراف و اعلام كردند كه پس از سرقت خودرو، آن را به محلي در شرق تهران منتقل كرده و پس از اوراق كردن قطعات، آن را به مالخران اموال مسروقه مي فروشند.
سرهنگ كتابعلي افزود: پرونده اين متهمان براي تحقيقات بيشتر به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد و در بازرسي از مخفيگاه آنها نيز تعداد زيادي اموال مسروقه از جمله كارت عابر بانك، شناسنامه، كارت ملي، باطري خودرو، ضبط و باند كشف شد.

*دستگيري زورگيران غرب تهران
رئيس كلانتري 135 آزادي با اشاره به اجراي طرح برخورد با زورگيران در محدوده غرب تهران گفت: در اين طرح كه از سوي ماموران انتظامي اين كلانتري صورت گرفت، چهار زورگير دستگير و به 11 فقره سرقت اعتراف كردند.
سرهنگ مجتبي شمس افزود: در راستاي اجراي دستور سلسله مراتب فرماندهي و رسيدگي به درخواست شهروندان مبني بر دستگيري و برخورد با سارقان زورگير، تيم هاي اطلاعاتي اين كلانتري تحقيقات خود را زمينه آغاز كردند.
وي اظهار كرد: پس از پيگيري هاي انجام شده و تحقيقات شبانه روزي ماموران تجسس، چهار سارق زورگير كه با سلاح سرد اقدام به زورگيري از شهروندان محدوده هاي غرب تهران مي كردند، شناسايي شده و نتيجه تحقيقات در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.
رئيس كلانتري 135 آزادي گفت: به موجب مفاد پرونده متهمان، مقام قضايي دستور بازداشت و بازرسي از مخفيگاه متهمان را صادر كرد و بلافاصله تيم هاي عملياتي و انتظامي اين كلانتري براي دستگيري متهمان وارد عمل شدند.
وي افزود: اين اقدامات ادامه يافت و در نهايت شب گذشته هر چهار سارق زورگير طي سه عمليات جداگانه در مخفيگاه هاي خود غافلگير و بازداشت شدند و به همراه سلاح سرد و اموال مسروقه اي كه در مخفيگاهشان بود، به كلانتري منتقل شدند.
سرهنگ شمس اظهار كرد: هر چهار متهم در بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر زورگيري و سرقت به عنف از شهروندان محدوده غرب تهران اعتراف و پس از تكميل پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.
رئيس كلانتري 135 آزادي گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان نيز تعدادي اموال مسروقه از جمله گوشي تلفن همراه، لپ تاپ، رايانه همراه، كيف پول، مدارك شناسايي و مقاديري وجوه نقد كشف كه پس از شناسايي مالباختگان به آنها بازپس داده شد.

*اعتراف سارق به هشت فقره سرقت در تهرانپارس
رئيس كلانتري 126 تهرانپارس از دستگيري يك سارق لوازم خودرو در شرق تهران خبر داد و گفت: اين متهم در بازجويي ها به هشت فقره سرقت اعتراف كرد.
سرهنگ ضرغام اميري افزود: شب گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در محدوده استحفاظي خود بودند كه رفتار مشكوك فردي كه سعي داشت در يك خودروي سواري را باز كند توجه آنها را جلب كرده و براي بررسي به سمت وي تغيير مسير دادند.
وي اظهار كرد: فرد مذكور به محض ديدن خودروي ماموران موقعيت خود را رها كرده و سعي كرد به سرعت از محل دور شود اما سرعت عمل ماموران در تعقيب و گريز اين امكان را به وي نداد و در نهايت چند متر آن طرف تر دستگير و به محل بازگردانده شد.
سرهنگ اميري گفت: با حضور در محل و بررسي هاي اوليه مشخص شد كه اين فرد سارق است و در زمان دستگيري تلاش داشته كه با يك شاه كليد در خودرو را باز كند كه با حضور ناموفق مانده است.
رئيس كلانتري 126 افزود: در ادامه مالك خودرو كه منزلش در همان نزديكي بود شناسايي شده و به همراه سارق به كلانتري منتقل شد و با ارايه شكايت از سارق پرونده براي بازجويي به ماموران متخصص سپرده شد.
وي اظهار كرد: متهم در بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت لوازم داخلي خودرو اعتراف و در ادامه به هشت فقره سرقت لوازم داخلي خودرو در محدوده هاي تهرانپارس و حكيميه اقرار كرد.
سرهنگ اميري گفت: با اعتراف متهم، پرونده تكميل و به همراه اموال مكشوفه همراهش از جمله باند و ضبط مسروقه به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگيري سارق حرفه اي تلفن همراه
رئيس كلانتري 120 سيدخندان از دستگيري يك سارق حرفه اي تلفن همراه در محدوده خواجه عبدالله انصاري خبر داد و گفت: اين متهم با اقدام به موقع پليس بازداشت و در بازجويي ها به چهار فقره سرقت تلفن همراه اعتراف كرد.
سرهنگ داوود زندي افزود: روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در محدوده سيدخندان و خواجه عبدالله انصاري بودند كه فريادهاي ناگهاني يك شهروندان مبني بر سرقت تلفن همراهش توجه آنها را جلب كرده و در بررسي هاي دريافتند كه سارقي موتورسوار اقدام به سرقت تلفن همراه وي كرده است.
وي اظهار كرد: با ديدن اين صحنه ماموران بلافاصله براي دستگيري متهم وارد عمل شدند اما اين سارق موتورسوار با انجام حركات مارپيچ و خطرناك به فرار خود ادامه داد اما سرعت عمل ماموران اين كلانتري متهم را متوقف و در كسري از ثانيه بازداشت كردند.
رئيس كلانتري 120 گفت: متهم به همراه موتورسيكلت و تلفن همراه مسروقه به كلانتري منتقل شد و از سوي ديگر مالباخته نيز به كلانتري دعوت شد و با ارايه شكايت از سارق، پرونده در اختيار ماموران بازجو قرار گرفت.
سرهنگ زندي افزود: متهم در بازجويي هاي انجام شده علاوه بر اعتراف به سرقت از مالباخته به چهار فقره سرقت ديگر به اين شيوه در محل مذكور اقرار كرد و اظهار كرد كه با پرسه زني در محدوده سيدخندان و اطراف آن اقدام به سرقت تلفن همراه مي كند.
وي اظهار كرد: پرونده متهم تكميل و در اختيار ماموران پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

*بازداشت سه سارق در نارمك
رئيس كلانتري 127 نارمك با اشاره به دستگيري سه سارق لوازم داخلي خودرو در اين محدوده گفت: اين متهم در بازجويي هاي انجام شده به 9 فقره سرقت اعتراف كردند.
سرهنگ مجتبي سهرابي منش افزود: شب گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در خيابان هاي محله نارمك بودند كه در خيابان «نبوت»، مردي را در حال سرقت از يك خودرو مشاهده و براي دستگيري وي اقدام كردند.
وي اظهار كرد: سارق كه متوجه حضور ماموران شده بود با رهاكردن كوله و تجهيزاتي كه همراهش بود سعي كرد از محل فرار كند اما اين اقدام به تعقيب وي منجر شد و ماموران موفق شدند او را چند قدم آنطرف تر دستگير كنند.
رئيس كلانتري 127 نارمك گفت: با بازداشت متهم و بازجويي از وي مشخص شد كه همدستش نيز در همان محل در حال سرقت است كه بلافاصله ماموران گشت هاي انتظامي با راهنمايي هاي سارق اول، به محل اعزام و اين متهم را كه در حال سرقت از يك خودرو بود، دستگير كردند.
وي افزود: طي يك عمليات ضربتي ديگر نيز در همين محدوده يك سارق ديگر لوازم داخلي خودرو، در محدوده ميدان نبوت مشاهده و پس از يك تعقيب و گريز كوتاه در حالي كه سعي داشت با موتورسيكلت خود از محل فرار كند، دستگير و به همراه 2 سارق ديگر به كلانتري منتقل شد.
سرهنگ سهرابي منش اظهار كرد: هر سه متهم در بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت لوازم داخلي خودرو در محدوده هاي مذكور اعتراف كرده و هر يك به سه يا چهار فقره سرقت اقرار كردند.
رئيس كلانتري 127 نارمك گفت: با تكميل پرونده متهمان، هر سه تن براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند و اموال مسروقه پس از شناسايي مالكانشان به آنها باز پس داده شد.

*انهدام باند سرقت در جمهوري
رئيس كلانتري 148 انقلاب با اشاره به دستگيري 2سارق لوازم داخلي خودرو در محدوده جمهوري گفت: اين متهمان، هنگام ارتكاب جرم شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ پيمان لطيفي افزود: با ارايه چند شكايت از سوي شهروندان ساكن محدوده جمهوري و انقلاب، در خصوص سرقت هايي از داخل خودرو هايشان، پرونده اي در كلانتري تشكيل و تيم هاي عملياتي براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان اقدامات خود را آغاز كردند.
وي اظهار كرد: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه اين سرقت ها از سوي 2سارق حرفه اي صورت گرفته و هر بار اين متهمان با خم كردن در خودروهايي كه سيستم ايمني مناسبي ندارند، اقدام به سرقت لوازم داخلي و قطعات خودرو مي كند.
سرهنگ لطيفي گفت: با به دست آمدن اين اطلاعات، گشتزني هاي هدفمند گشت هاي كلانتري بيشتر شده و مناطقي كه سابقه سرقت داشت تحت كنترل و نظارت بيشتر قرار گرفت كه اين اقدام شب گذشته نتيجه داده و ماموران 2 سارق را در حال سرقت 2 خودرو در محدوده خيابان جمهوري مشاهده و تحت تعقيب قرار دادند.
رئيس كلانتري 148 افزود: اين سارقان پس از چند دقيقه تعقيب و گريز، دستگير و به كلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي هاي انجام شده به جرم خود مبني بر سرقت لوازم داخلي خودرو اعتراف كردند.
وي اظهار كرد: با تكميل پرونده، اين متهمان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل و در بازرسي از وسايل آنها نيز تعدادي لوازم مسروقه از جمله لپ تاپ، گوشي تلفن همراه، تعدادي مدارك شناسايي و هويتي مسروقه كشف و ضبط شد.

*بازداشت سارق به جرم دستبرد به ساختمان هاي نيمه ساز
رئيس كلانتري 141 شهرك راه آهن با اشاره به دستگيري يك سارق كه به ساختمان هاي نيمه كار دستبرد مي زد، گفت:اين متهم در بازجويي هاي انجام شده به چهار فقره سرقت به اين شكل و شيوه اعتراف كرد.
سرهنگ عظيم شبي پور افزود: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در محدوده بلوار كاج بودند كه فردي به آنها مراجعه و اعلام كرد كه نگهبان يك مجتمع ساختماني نيمه ساز است و فردي را در حال بازكردن قالب هاي ستوني اين پروژه ديده و براي دستگيري وي از پليس كمك خواست.
وي اظهار كرد: بلافاصله ماموران به محلي كه نگهبان مذكور اشاره كرده بود، اعزام شدند و فرد مذكور را در حال سرقت قالب هاي بتوني و فلزي مجتمع مذكور مشاهده كردند و براي دستگيري وي وارد عمل شدند.
سرهنگ شبي پور گفت: متهم به محض ديدن ماموران، تجهيزات همراهش را رها كرده و از محل متواري شد اما اين فرار چند دقيقه اي بيش طول نكشيد و در نهايت چند متر آن طرف تر، بازداشت و براي تحقيقات به همراه نگهبان مجتمع به كلانتري منتقل شد.
رئيس كلانتري 141 افزود: متهم در بازجويي هاي انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مبني بر سرقت تجهيزات ساختماني و قالب هاي بتوني و فلزي از ساختمان هاي نيمه كاره، به چهار فقره سابقه سرقت به اين روش اقرار كرد و در بازرسي از خودروي وي كه در محل بود، تعدادي تجهيزات ساختماني مسروقه كشف شد.
وي گفت: متهم پس از تكميل پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگيري جيب بر سابقه دار
رئيس كلانتري 107 فلسطين با اشاره به دستگيري يك سارق جيب بر در محدوده سه راه طالقاني گفت: اين متهم در اتوبوس هاي شهري حضور يافته و از شهروندان جيب بري مي كرد.
سرهنگ غلامرضا يوسفوند افزود: با ارجاع چندين فقره شكايت از سوي شهروندان و مسافران اتوبوس هاي شهري در خصوص جيب بري هاي متعدد، پرونده اي در كلانتري تشكيل و اقدامات براي شناسايي و دستگيري سارق آغاز شد.
وي اظهار كرد: با حضور نامحسوس و گشتزني هاي تخصصي در محدوده ايستگاه هاي اتوبوس شهري در محدوده خيابان طالقاني، در نهايت مشخصات ظاهري اين سارق به دست آمد و در ميان ماموران توزيع شد تا در صورت مشاهده وي را دستگير كنند.
رئيس كلانتري 107 فلسطين گفت: اين اقدامات ادامه داشت تا اينكه ظهر روز گذشته در يكي از ايستگاه هاي اتوبوس در محدوده سه راه طالقاني، درگيري ميان 2 مرد توجه ماموران جلب كرده و براي بررسي موضوع وارد ماجرا شدند.
سرهنگ يوسفوند افزود: در بررسي اين درگيري مشخص شد كه يكي از طرفين نزاع با اتهام واردكردن به مرد ديگر، اصرار دارد كه وي جيبش را زده است كه اين امر ظن ماموران را برانگيخت و از هر 2 بازجويي در محل انجام دادند.
وي اظهار كرد: با توجه به اظهارات هر 2طرف درگيري ماموران مجبور شدند آنها را براي روشن شدن موضوع به كلانتري منتقل كنند و در نهايت طي بازجويي هاي انجام شده مشخص شد كه يكي از اين 2مرد سارق و ديگري شاكي است.
رئيس كلانتري 107 فلسطين گفت: به اين ترتيب مرد سارق تحت بازجويي قرار گرفت كه در نتيجه به جرم خود اعتراف و همچنين به سه فقره سرقت و جيب بري ديگر در همان روز نيز اقرار كرد و در بازرسي بدني از وي يك دستگاه گوشي تلفن همراه و دو كيف پول مسروقه كشف شد.
سرهنگ يوسفوند افزود: متهم به همراه پرونده تكميل شده به دادسرا منتقل شد تا در اين خصوص تصميمات قضايي اتخاذ شود.

*دستگيري سارقان خودرو
رئيس كلانتري 158 كيانشهر با اشاره به دستگيري 2 سارق خودرو در بزرگراه بعثت گفت: ظن پليس به پلاك مخدوش خودرو، اين سارقان را گرفتار قانون كرد.
سرهنگ سيدامين موسوي پور افزود: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامي اين كلانتري در حال گشتزني در بزرگراه بعثت بودند كه مشخصات مخدوش يك خودروي سواري توجه آنها را جلب كرده و براي بررسي موضوع، مشخصات خودرو را از مركز كنترل پليس پايتخت استعلام كردند.
وي اظهار كرد: در استعلامات انجام شده مشخص شد كه خودروي مذكور ساعتي پيش از همان محدوده به سرقت رفته است و در حال حاضر تيمي از ماموران انتظامي در تعقيب سارق يا سارقان آن هستند.
رئيس كلانتري 158 كيانشهر گفت: زماني كه مشخص شد اين خودرو مسروقه است، ماموران به سرنشينانش دستور توقف دادند اما راننده به جاي تمكين به دستور پليس بر سرعت خود افزوده و سعي كرد از محل متواري شود كه اين اقدام به تعقيب آنها منجر شد.
سرهنگ موسوي پور افزود: اين تعقيب و گريز مدتي ادامه يافت تا اينكه در نهايت خودرو متوقف و هر 2سرنشين آن بازداشت و براي تحقيقات به كلانتري منتقل شدند كه طي بازجويي هاي انجام شده به سرقت خودرو اعتراف كردند.
وي اظهار كرد: متهمان پس از تكميل پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.

*سارق وانت بارها در خليج فارس دستگير شد
رئيس كلانتري 179 خليج فارس با اشاره به دستگيري سارق يك دستگاه خودروي وانت گفت: اين متهم براي رهايي از دست ماموران انتظامي سعي كرد از گيت هاي ايست و بازرسي پليس فرار كند كه موفق نشد.
سرهنگ حسين عادلي افزود: در راستاي پيشگيري از وقوع جرم و شناسايي سارقان خودرو، در اين محدوده، ماموران گشت انتظامي اين كلانتري اقدام به برپايي پست هاي ايست و بازرسي كردند.
وي اظهار كرد: در يكي از اين ايست و بازرسي هاي ماموران به يك خودروي وانت مشكوك شده و از آنجا كه چند شب قبل نيز يك دستگاه خودروي وانت به سرقت رفته بود، ماموران براي بررسي به راننده دستور توقف دادند.
رئيس كلانتري 179 خليج فارس گفت: راننده بدون توجه به دستور پليس با همان سرعت بالا از پست و ايست و بازرسي رد شد كه اين اقدام به تعقيب وي منجر شده و در نهايت چند متر آنسوتر، متوقف و از سوي ماموران دستگير شد.
وي افزود: متهم و خودرو به كلانتري منتقل شدند و تحت بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت خودروي وانت اعتراف و در بررسي ها مشخص شد كه سارق، خودرو را از محدوده دولت آباد به سرقت برده است.
سرهنگ عادلي گفت: با شناسايي مالك خودرو از وي دعوت شد تا براي تحويل خودرو به كلانتري مراجعه كند و متعاقبا سارق خودرو پس از تكميل پرونده براي سير مراحل تحقيقات به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگيري زورگير در غرب تهران
رئيس كلانتري 138 جنت آباد از دستگيري يك سارق زورگير در محدوده غرب تهران خبر داد و گفت: اين متهم به جرم 10 فقره سرقت و زورگيري دستگير شد.
سرهنگ عباس واعظي افزود: با ارايه شكايت هاي متعدد از سوي شهروندان ساكن محدوده جنت آباد، در خصوص سرقت ها و زورگيري هاي يك سارق سياه پوش با موتورسيكلت، پرونده اي در دايره قضايي اين كلانتري تشكيل و تيمي از ماموران تجسس كلانتري براي شناسايي و دستگيري متهم وارد عمل شدند.
وي اظهار كرد: در بررسي ها و تحقيقات انجام شده مشخص شد كه اين زورگير يكي از خلافكاران سابقه دار اين محدوده است كه در پرونده اش چندين فقره سابقه سرقت و زورگيري مشاهده مي شود.
سرهنگ واعظي گفت: پاتوق و محل تردد اين متهم در محدوده غرب تهران شناسايي شد و با كسب دستور قضايي، تيمي از ماموران براي دستگيري متهم وارد عمل شدند.
رئيس كلانتري 138 افزود: پس از چند شبانه روز تعقيب و مراقبت، نهايتا اين متهم در يك قهوه خانه، واقع در جنت آباد شناسايي و پيش از فرار دستگير شد.
سرهنگ واعظي اظهار كرد: در بازرسي از وسايل متهم يك دستگاه گوشي تلفن همراه، سه سيم كارت و 2 كارت عابر بانك مسروقه از شهروندان كشف و متهم براي تحقياقت به كلانتري منتقل شد.
وي گفت: با اعتراف متهم به جرايم خود در بازجويي هاي انجام شده پرونده تكميل و متهم براي تحقيقات بيشتر به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245/9343//1348
۰ نفر