۳۰ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82802394
T T
۰ نفر
منابع غیررسمی: حمله تروریستی در كابل 10 كشته داشته است

كابل-تهران- منابع غیر رسمی از كشته شدن 10 تن درحمله تروریستی افراد مسلح به هتل«اینتركنتینتال» شهر كابل پایتخت افغانستان خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، حدود ساعت 21 و 30 دقیقه شامگاه شنبه افراد مسلح به هتل «اینتركنتینتال» شهر كابل پایتخت افغانستان یورش بردند كه تاكنون از این محل صدای سه انفجار و شلیك های پراكنده به گوش می رسد.
ماموران پلیس محدوده دسترسی به این هتل را مسدود كرده اند.
برخی منابع محلی اعلام كرده اند كه امشب دراین هتل مراسم عروسی در جریان بود و برخی دیگر از برگزاری یك نشست كارشناسی با حضور نمایندگان 34 استان افغانستان در این هتل خبر می دهند.
'نجیب دانش' سخنگوی وزارت كشور افغانستان به رسانه های محلی گفت كه هنوز از تعداد مهاجمان خبر دقیقی در دست نیست و نیروهای ویژه امنیتی برای مهار این حمله تروریستی بر محل تسلط پیدا كرده اند.
برخی رسانه های تصویری با استقرار دوربین های خود در نزدیكی محل این حمله ، تلاش دارند گزارش دقیقی از این یورش منتشر كنند ولی تاكنون خبر موثق و دقیقی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
گفته شده است كه مهاجمان چهار تن بودند كه نفر نخست برای عبور از موانع اولیه امنیتی اقدام به انفجار انتحاری كرده است و سه مهاجم دیگر از مسیر آشپزخانه به داخل هتل نفوذ كرده اند.
هتل اینتركنتینتال كابل - Hotel Inter-Continental Kabul - هتلی در منطقه كارته پروان شهر كابل است.
این هتل در سال ۱۳۴۸ گشایش یافته و با داشتن 200 اتاق نخستین هتل بین‌المللی كابل محسوب می شود.
چندی قبل محافظت این هتل به یك شركت خصوصی واگذار شده بود.
این دومین حمله به هتل اینتركنتینتال در چند سال اخیر است.
پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی هم ۹ تروریست‌ در نبردی ۵ ساعته با نیروهای امنیتی، موجب كشته شدن ۱۲ غیرنظامی شدند.
اكثر مراسم‌ های سیاسی، نشست های خبری و همچنین نشست های اداری ولایتی و كارگاه های آموزشی در این هتل برگزار می شود و همچنین شمار زیادی از شهروندان خارجی در آن اقامت دارند.
هم اكنون درگیری در داخل هتل ادامه دارد.
این خبر تكمیل خواهد شد.
شبك **1708**آساق *1104**انتشار : علیرضا ارشادی