۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82795570
T T
۰ نفر
رئيس جمهوري مصر چهار وزير را بركنار كرد/ مجلس نمايندگان با ترميم كابينه موافقت كرد

الجزيره-ايرنا-مجلس نمايندگان مصر امروز يكشنبه در خصوص اقدام«عبدالفتاح السيسي » رئيس جمهوري مصر براي تغيير شماري از وزيران دولت «شريف اسماعيل » جلسه اي تشكيل داد و اكثريت نمايندگان به ترميم كابينه و وزيران پيشنهادي جديد، راي مثبت دادند.

به گزارش ايرنا و به نقل از رسانه هاي مصري، رئيس جمهوري مصر، سرلشكر «ابوبكر محمود» را به عنوان وزير توسعه داخلي،«ايناس مصطفي عبدالدايم » را به عنوان وزير فرهنگ، «رانيا عبدالمنعم المشاط» را به عنوان وزير گردشگري ، «خالد محمد علي» را به عنوان وزير بخش كسب و كارعمومي و «عاصم عبدالحميد » را به عنوان معاون وزير مسكن و همچنين «توفيق امين » را به عنوان معاون وزير بهداشت تعيين كرد.
پيش از اين شايعاتي در خصوص بركناري چهار تا 6 وزير و همچنين نخست وزير اين كشور نيز منتشر شده بود .
بر اساس قوانين مصر،رئيس جمهوري مي تواند پس از مشورت با نخست وزير، شماري از وزيران كابينه را تغيير دهد اما بايد نام وزارتخانه ها و اشخاصي كه قصد تغيير دادن آن ها را دارد، براي تاييد نهايي در اختيار مجلس نمايندگان قرار دهد و در صورت موافقت اكثريت نمايندگان، ترميم كابينه قانوني و اجرايي مي شود.
عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر ، 12 سپتامبر سال 2015ميلادي ، شريف اسماعيل 63ساله را مامور تشكيل كابينه كرد وي پيش از اين، از سال 2013 تا 2015 ميلادي ، وزير نفت مصر بود.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سيد شاهپور حسيني