۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82742351
T T
۰ نفر
الحاق ناو موشك انداز سپر در هفته نیروی دریایی به ناوگان شمال

انزلی - ایرنا - فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) از الحاق ناو موشك انداز سپر به پیكره عملیاتی ناوگان شمال به مناسبت هفته نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی دریایی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار كرد: این ناو با حضور مقامات كشوری و لشكری در اواسط آذرماه جاری به ناوگان شمال ملحق می شود.
وی افزود: علاوه بر ناو موشك انداز سپر، یك فروند یگان شناور رزمی كه در دست تعمیرات فنی بود نیز به ناوگان شمال اضافه می شود.
امیر دریادار باقری از اجرای بیش از 215 برنامه به مناسبت هفته نیروی دریایی خبر داد و تصریح كرد: از این تعداد برنامه تعیین شده، 77 برنامه در منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) برگزار می شود.
فرمانده ناوگان شمال هفتم آذر را یادآور دلاورمردی های دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و یادآور شد: مهمترین حماسه نیروی دریایی در مقاومت 34 روزه خرمشهر، ایستادگی و مقاومت یك تیپ از تفنگداران و تكاوران نیروی دریایی در مقابل بیش از سه لشكر از رژیم یعث عراق بود.
امیر دریادار باقری خاطرنشان كرد: اقدام نیروی دریایی در راستای قطع شریان اقتصادی عراق در آن برهه زمانی از جنگ، دارای اهمیت ویژه ای بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و بویژه مقاومت ناوچه پیكان در برابر حمله دریایی و هوایی ارتش عراق در هفتم آذرماه سال 1359، به فرمان بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، این روز به نام روز نیروی دریایی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
بندرانزلی در 40 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی قرار دارد.
خبرنگار: رضا اكبری ** انتشاردهنده:امیرحسین كبیری
7471 / 2007
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه