۱ آذر ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 82738574
T T
۰ نفر
دوستي ميان كشورهاي مسلمان از ضرورت هاي منطقه و جهان اسلام است

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان دوستي و مودت ميان كشورهاي مسلمان را از ضرورت هاي منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: همه ما در كنار هم مي توانيم اقتدار اسلامي را در جهان به وجود آوريم.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه سه شنبه در ديدار با فرمانده ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش پاكستان در بندرعباس اظهار داشت: وحدت نيروهاي نظامي كشورهاي مسلمان مي‌تواند تبديل به قدرت بزرگي شود و به همين دليل دشمنان از اتحاد مسلمانان هراس دارند.
همتي با بيان اينكه دشمنان اسلام همواره در پي ايجاد جنگ و سختي در ميان مسلمانان هستند، افزود: دشمنان با اين روش هم به دنبال فروش سلاح هستند و هم از اتحاد مسلمانان جلوگيري مي كنند.
وي ريشه دشمني آمريكا و رژيم صهيونيستي با ملت ايران را ايستادگي و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: با حمايت ايران بساط داعش در عراق و سوريه برچيده شد و ايران اسلامي حمايت از مسلمانان را ادامه مي‌دهد.
استاندار هرمزگان اظهار كرد: سياست ايران اسلامي درباره همسايگان مبتني بر آرامش و امنيت پايدار در منطقه است چرا كه امنيت كشور‌هاي همسايه، امنيت ايران اسلامي است.
همتي تصريح كرد: حمايت از ملت مظلوم فلسطين براي مردم ما يك اعتقاد است و اين حمايت تا آزادسازي اين كشور از دست اشتغالگران صهيونيست ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: ديدار و بازديد نيروهاي نظامي دو كشور ايران و پاكستان از دستاوردهاي يكديگر، از برنامه هاي بسيار خوب است و اين همكاري ها موجب تقويت حس برادري و دوستي ميان نيروهاي نظامي و مردم دو كشور خواهد شد.
وي اضافه كرد: دو كشور ايران و پاكستان مي‌توانند از دستاوردهاي نظامي و غيرنظامي يكديگر استفاده كرده و با هم تبادل دانش و تجربه داشته باشند.
ناوگروه صلح و دوستي نيروي دريايي پاكستان شامل ناوچه موشك انداز دِهشَت و ناو بادباني رهنورد صبح دوشنبه 29 آبان به منطقه يكم امامت در بندرعباس وارد شد.
در چهار سال گذشته 14 ناوگروه خارجي با پيام صلح و دوستي در منطقه يكم نيروي دريايي ارتش در بندرعباس پهلو گرفته اند.
7198/ 2094
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: هومن محمدكرمي

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com