۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹
کد خبر: 82735745
T T
۰ نفر
وزیر خارجه تركیه: به مبارزه با گروه داعش و روند سیاسی حل بحران سوریه ادامه خواهیم داد

آنكارا- ایرنا- مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه تركیه گفت: با همكاری ایران و روسیه، به مبارزه با گروه تروریستی داعش و روند سیاسی جهت حل بحران سوریه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، چاووش اوغلو روز یكشنبه پس از دیدار با محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف همتایان ایرانی و روس خود در آنتالیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار كرد: امروز در جلسه مشترك سه جانبه تركیه، روسیه و ایران هماهنگی لازم درباره نشست سران سه كشور درباره سوریه كه قرار است در 22 نوامبر(یكم آذرماه) در شهر سوچی برگزار شود، انجام شد.
وی افزود: حساسیت تركیه را در این نشست به دو كشور دیگر ضامن آتش بس در سوریه یعنی ایران و روسیه ابلاغ كردیم. تمام طرف ها و مخاطبان نشست سه جانبه در سوچی یعنی ایران و روسیه نیز به خوبی مواضع تركیه را می دانند.
وی بیان كرد: در این نشست روند ایجاد مراكز بازرسی در منطقه عاری از درگیری در شمال استان ادلب نیز مطرح شد و روند استقرار نیروهای تركیه در داخل و نیروهای روسیه و ایران در خارج از این منطقه هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار كرد: شرایط میدانی در سوریه نسبت به سال گذشته بهتر شده است و برای ادامه این وضعیت باید از یك طرف با گروه تروریستی داعش مبارزه ادامه یابد و از طرف دیگر باید بر روی روند سیاسی جهت حل بحران سوریه تمركز كرد.
وی اضافه كرد: در این نشست همچنین از طرف تركیه اعلام كردیم كه با شركت گروه تروریستی پ.ك.ك و حزب اتحاد دموكراتیك سوریه(پ.ی.د) در نشست‌های بین المللی از جمله گنگره بین المللی سوریه كه قرار است در سوچی برگزار شود، مخالف هستیم.
به گزارش ایرنا، روسای جمهور كشورهای ایران، روسیه و تركیه تصمیم گرفته اند برای پیشبرد روند و بررسی روشهای صلح در سوریه روز چهارشنبه این هفته در شهر سوچی روسیه اجلاسی در سطح سران داشته باشند.
روز گذشته در اجلاس تهران نیز كارشناسان ارشد سه كشور پیش نویس بیانیه پایانی روسای جمهوری سه كشور ایران، روسیه و تركیه را بررسی كردند و امروز وزرای امور خارجه این سه كشور بیشتر روی این موضوع كار كردند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری