۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 82730809
T T
۰ نفر
وزارت خارجه سوریه خواستار خروج فوری  نظامیان آمریكایی از خاك این كشور شد

دمشق – ایرنا - وزارت خارجه سوریه خواستار خروج فوری و بدون قید شرط نظامیان آمریكایی از خاك این كشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یك مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه اظهار داشت: وجود نیروهای آمریكایی و هر نیروی خارجی دیگری بدون موافقت دولت سوریه، دشمنی و تجاوزی آشكار به حاكمیت ملی سوریه و نقض آشكار منشور و قوانین سازمان ملل است.
این منبع رسمی در گفت و گو با سانا افزود: دولت آمریكا همواره ادعا كرده است كه نیروهایش با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش كه در سایه فداكاری های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، آخرین نفس هایش را می كشد در خاك سوریه حضور دارند و اكنون مربوط دانستن حضور آمریكا با حل و فصل بحران سوریه بهانه ای برای این حضور غیرقانونی است.
وی اظهارداشت: این ادعا كاملا مردود است زیرا آمریكا و هر طرفی غیر ازآن نمی توانند، هیچ راه حلی را با فشار نظامی به سوریه تحمیل كنند و این حضور فقط به طولانی شدن عمر بحران و پیچیده تر شدن آن منجر می شود و هدف از حضور نظامیان آمریكایی در سوریه نیز همین است.
این مقام مسئول اضافه كرد: سخنان ركس تیلرسون وزیر دفاع آمریكا تاكیدی بر سیاست ها و اهداف آشكار آمریكا و نقش ویرانگر آن و تاكیدی بر همكاری آمریكا با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی و تلاشی برای به شكست كشاندن تلاش های حل و فصل بحران موجود است.
وی گفت: این سخنان با هدف افزایش تنش ها در منطقه و در راستای خدمت به برنامه های صهیونیستی و تسلط بر كشورها و اراده آن ها بیان شده است و این رفتار آمریكا برای اثبات دروغ بودن ادعاهای وزیر دفاع آمریكا كافی است.
این مقام مسئول تاكید كرد: جمهوری عربی سوریه خواستار خروج فوری و بدون قید شرط نظامیان آمریكایی از خاك سوریه است و حضور نیروهای آمریكایی را تجاوز به حاكمیت ملی و استقلال خود می داند و براین اساس با آن رفتار خواهد كرد.
خاورم**6116 ** 1324// انتشار دهنده: فردین پازوكی