۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۱
کد خبر: 82729795
T T
۰ نفر
خلخال پايلوت تسهيلاتي بانك سيناي استان اردبيل شد

اردبيل - ايرنا - مدير بانك سيناي استان هاي آذربايجان شرقي ، اردبيل و زنجان از انتخاب خلخال به عنوان پايلوت تسهيلاتي اين بانك در استان اردبيل خبر داد.

سيامك شمسايي روز سه شنبه در نشستي با فرماندار خلخال به خبرنگار ايرنا گفت: خلخال بدليل معرفي طرح هاي موفق اقتصادي در حال اجرا در مناطق روستايي و بيشترين استفاده از تسهيلات كم بهره ويژه مناطق كم برخوردار و توسعه نيافته به عنوان پايلوت تسهيلاتي بانك سيناي استان اردبيل در سال جاري انتخاب شده است.
وي گفت: با وجود تخصيص يك هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي به سه استان اردبيل ، آذربايجان شرقي و زنجان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي استان آذربايجان شرقي با 150 ميليارد ريال جذب ، زنجان با 100 ميليارد ريال و استان اردبيل با 60 ميليارد ريال جذب از اين تسهيلات به ترتيب بيشترين و كمترين سهم را از تسهيلات در نظر گرفته شده به خود اختصاص داده اند.
او افزود: با توجه به محدوديت زماني تسهيلات سال جاري و ممنوعيت انتقال تسهيلات سال 96 به سال آينده امكان جذب تسهيلات منظور شده سال جاري در سال 97 امكان پذير نبوده و استان اردبيل نيز بايد همانند ساير استان هاي كشور نسبت به استفاده از فرصت دريافت تسهيلات براي اجراي طرح هاي اقتصادي در مناطق روستايي اقدام كند.
شمسايي با بيان اينكه هدف دولت از ارائه تسهيلات بانكي به مناطق روستايي زمينه سازي براي ايجاد اشتغال و توليد در اين مناطق است اظهار كرد: پنج درصد از سود بانكي تسهيلات پرداختي از سوي بانك سينا به مجريان طرح هاي اقتصادي از سوي دولت و پنج درصد نيز از سوي بنياد علوي تامين مي شود.
وي گفت: در حالي كه چهار طرح اقتصادي معرفي شده خلخال براي دريافت 60 ميليارد تسهيلات آماده هستند هيچ يك از 28 طرح ارائه شده از سوي ساير مناطق استان اردبيل و استان هاي زنجان و آذربايجان شرقي براي دريافت 314ميليارد ريال تسهيلات شرايط دريافت اين تسهيلات را ندارند و دفاتر امور روستايي استانداري هاي سه استان ياد شده بايد نسبت به معرفي طرح هاي جايگزين در مدت 2 هفته اقدام كنند.
فريدون بابايي ، فرماندار خلخال نيز در اين جلسه با تقدير از همكاري خوب مسوول بانك سيناي خلخال در ارائه تسهيلات بانكي به مجريان طرح هاي اقتصادي مناطق روستايي اين شهرستان گفت: در حالي كه چهار طرح اقتصادي با ظرفيت اشتغال دهها نفر اين تسهيلات را بزودي دريافت مي كنند 40 طرح نيز از سوي كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان در حال بررسي براي معرفي به بانك سينا هستند.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018