۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82718190
T T
۰ نفر
امام جمعه شیراز: مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان توطئه های آمریكا را خنثی كنند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: 13 آبان تنها به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص ندارد بلكه همه مردم باید با حضور در راهپیمایی روز مبارزه با استكبار جهانی، توطئه های آمریكا را خنثی كنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: حوادثی كه در روز سیزدهم آبان اتفاق افتاد همانند تبعید امام راحل (ره)، شهادت دانشجویان در دانشگاه و فتح لانه جاسوسی كه امام آن را انقلاب دوم نامگذاری كرد، همگی ایجاب می كند كه این روز را گرامی داریم و در راهپیمایی این روز در مبارزه با استكبار و آمریكا شعار دهیم.
وی مبارزه با استكبار را رویه حركت پیامبران الهی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ما هم همین راه را ادامه داد و امام هم آمریكا را رأس استكبار معرفی كرد و مبارزه با او را بر همه چیز مقدم دانست و فرمود كه هیچ گاه رابطه ما با این كشور اصلاح نخواهد شد نه با مذاكره و نه با سایر مسائل.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز آمریكای جنایتكار در عرصه بین المللی به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و نظام اسلامی و تشدید تحریم ها برای فشار آوردن بر ملت ایران است و این همان از جمله همان اقداماتی است كه فرعون انجام می داد.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فراخوان ها برای حضور در آرامگاه كوروش در روز هفتم آبان از عملكرد مسئولان استان در تامین نظم منطقه پاسارگاد قدردانی كرد.
امام جمعه شیراز افزود: از همه مسئولان و دست اندركاران استان بدون استثنا چه مسئولان امنیتی و اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و مدیران اجرایی باید با تمام وجود سپاسگزار باشم كه دست كم بخشی از استان را در یك روز از گناهان عدیده و معاصی كبیره نجات دادند.
وی با اشاره به وقایع روز هفتم آبان ماه در آرامگاه كوروش در سال های گذشته، بی حجابی و شعارهای هنجارشكنانه را از ویژگی نامطلوب گردهمایی های این روز دانست و گفت: امسال مسئولان بدون اینكه هزینه ای و آسیبی برای فردی ایجاد كنند توانستند با برنامه ریزی دقیق و حساب شده این حركت عظیم را در مقابل آن موج تبلیغات گسترده رادیوهای خارجی، ماهواره ها، تلویزیون ها و خبرگزاری های وابسته انجام بدهند.
برخی افراد معتقدند هفتم آبان همزمان با سالروز فتح بابِل توسط كوروش پادشاه هخامنشی و روز بزرگداشت وی است ولی مخالفان این افراد می گویند هفتم آبان ساختگی و روز جعلی طراحی شده از آن سوی مرزها است.
هفتم آبان 96 روزی متفاوت در تاریخ این مجموعه بود؛ روزی آرام و بدون هیاهو كه احساسات بر منطق ایرانیان غلبه نكرد و رفتارهای غیرمنتظره و شعارهای ساختارشكنانه با سوء استفاده از احساسات ملی و میهنی روی نداد.
با توجه به طرح فراخوان هایی در شبكه های اجتماعی و كانال های ماهواره ای مبنی بر حضور پرشمار در آرامگاه كوروش و تبدیل روز هفتم آبان به روزی برای اعتراض و نافرمانی مدنی در روز كوروش، هوشیاری مردم در زمینه نریختن آب به آسیاب دشمن و خودداری از حضور پرشمار در آرامگاه كوروش به نوبه خود شكستی دیگر برای مخالفان همبستگی و وحدت در جامعه ایران بود.
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به رهسپارشدن میلیون ها نفر از شیعیان جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین (چهلمین روز) شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) در كشور عراق گفت: عترت و خاندان گرامی پیامبر گرامی اسلام (ص) زیارت اربعین را معادل نماز قرار دادند یعنی نماز ستون قرآن است و ستون دین و زیارت اربعین تكیه گاه عترت پیامبر و ستون عترت است.
وی اظهار كرد: نماز به معنای واقعی فحشا و منكر را می برد و اربعین به معنای حقیقی همه چیز را به انسان ارزانی می دارد.
امام جمعه شیراز گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) مردم را از جهل علمی و جهالت عملی نجات داد و امام حسین (ع) هم با شهادتش مردم را از جهل علمی و جهالت عملی نجات داد.
آیت الله ایمانی افزود: مردم شهر شیراز كه موفق به حضور در اربعین حسینی در كربلا نشده اند همچون پارسال با حضور در اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به عزاداری یكپارچه می پردازند.
6114/ 2027