۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82717975
T T
۰ نفر
آخرين گام ها براي بيرون راندن داعش از عراق،شهرك القائم در دست عراقي ها

بغداد-ايرنا- نيروهاي مشترك عراق از بامداد روز جمعه با آغاز مرحله دوم عمليات آزادسازي شهر القائم در غرب استان الانبار در شمال عراق نزديك مرز سوريه موفق شدند با شكستن خطوط دفاعي داعش، وارد حومه اين شهر شدند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، ارتش و نيروي مبارزه با تروريسم، الحشد الشعبي و نيروهاي عشائري با پشتيباني نيروي هوايي عراق بامداد امروز عمليات آزادسازي القائم را از سه محور شرق و جنوب و جنوب غربي آغاز كردند.
هدف از اين عمليات علاوه بر آزادسازي آخرين نقاط خاك عراق از اشغال داعش، جداسازي القائم از مرزهاي سوريه و بدست گرفتن كنترل آن توسط نيروهاي عراق وجلوگيري از فرار اين عناصر به سمت سوريه و آمادگي براي حمله مجدد احتمالي يا دريافت نيرو و كمك از البوكمال در سوريه است.
بر اساس اين گزارش، داعش در بخش غربي منطقه القائم براي تسهيل فرار خود تعدادي از غير نظاميان را به عنوان گروگان و سپرانساني مورد استفاده قرار مي دهد.
درهمين حال يك فرمانده در الحشد الشعبي استان انبار به پايگاه خبري المعلومه عراق گفته است كه نيروهاي عراقي در مراحل اوليه عمليات، موفق شدند پرچم عراق را بر فراز ساختمان هاي گذرگاه مرزي القائم به اهتزار درآورند.
العصمان همچنين خبر داد كه در جريان عمليات امروز دهها داعشي كشته و تعداد زيادي بمب هاي دستي و مواد منفجر كار گذاشته شده از سوي داعش خنثي شد.
«حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق و فرمانده كل نيروهاي مسلح اين كشور بامداد پنجشنبه هفته گذشته در بيانيه‌اي آغاز عمليات آزادسازي شهرستان القائم و راوه را بعنوان آخرين پايگاه گروه تروريستي داعش در عراق اعلام كرد.
شبد**خاورم**353**380**1010
انتشار:حسن معظمي