۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82698939
T T
۰ نفر
استقبال رسمی از فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در ونیز ایتالیا

رم - ایرنا - دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كه برای شركت در همایش منطقه ای «قدرت دریایی» در ونیز ایتالیا، به این كشور سفر كرده است، دیشب (دوشنبه شب) در فرودگاه ونیز مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قرار است فردا (چهارشنبه) در نخستین روز از این همایش چهار روزه سخنرانی كند.
دریادار سیاری كه از طرف نیروی دریایی ایتالیا رسما به عنوان مهمان ویژه این همایش دعوت شده است، پریروز (یكشنبه) وارد رم شد، گفت و گوهایی با فرمانده نیروی دریایی ایتالیا و فرمانده نیروی دریایی منطقه ونیز نیز انجام داد و گفت و گو با فرماندهان نیروی دریایی شماری از كشورهای شركت كننده در این همایش از دیگر برنامه های وی خواهد بود.
وی در بدو ورود به ایتالیا به خبرنگار ایرنا در رم گفت: در این همایش سخنانی در باره بحث قدرت دریایی و تجربیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیج عدن و مقابله با دزدان دریایی ایراد می كنم. تجربیات ایران نكته بسیار مهمی است كه مورد توجه كشورها قرار گرفته و ما در ملاقات های دوجانبه نیز از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت صحبت خواهیم كرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران افزود: ایتالیایی ‌ها قبلا میهمان ما در بندر عباس بودند و به استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیج عدن علاقه دارند.
یازدهمین همایش دریایی منطقه ای از 17 تا 20 اكتبر (25 تا 28 مهر) در شهر ونیز برگزار می شود و قرار است فرماندهان نیروی دریایی 50 كشور جهان در آن به بحث و تبادل نظر در باره مقابله با فعالیت های غیر قانونی، نوآوری فنی و تقویت همكاری ها در بخش امنیت دریایی به میزبانی نیروی دریایی ایتالیا بپردازند.
در این همایش دو سالانه با موضوع «نیروهای دریایی فراتر از نقش های سنتی: تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت از دریا»، علاوه بر فرماندهان نیروی دریایی، شماری از سازمان های بین المللی، صنغتی، فرهنگی ، دانشگاهی و خبری با موضوع دریایی شركت خواهند داشت.
دریاسالار والتر جیراردلی رئیس نیروی دریایی ایتالیا همایش را افتتاح خواهد كرد و روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا و ژنرال كلودیو گراتسیانو رئیس ستاد مشترك وزارت دفاع نیز پنجشنبه آینده در آن سخنرانی خواهند كرد.
اروپام**461**1479
ناشر:حسن سالك رضائی