۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82695746
T T
۰ نفر
سناتور پاكستاني:ترامپ حتي اهميت احترام به قوانين بين الملل را نمي داند

اسلام اباد - ايرنا - عضو كميته روابط خارجي مجلس سناي پاكستان با انتقاد از رفتارهاي نامناسب دونالد ترامپ در سطح بين الملل گفت:نمي دانم چطور دونالد ترامپ به رياست جمهوري آمريكا انتخاب شده كه حتي اهميت احترام به قوانين بين المللي را نمي داند و از مفاد قانون اساسي آمريكا نيز اطلاع ندارد.

'سيدطاهر حسين مشهدي' روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا در اسلام آباد در واكنش به سخنان تازه دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا مبني بر عدم تاييد پايبندي ايران به برجام گفت: توافقنامه هسته اي بين قدرت هاي مطرح دنيا و ايران يك توافقنامه بين المللي است و آمريكا نمي تواند آن را نقض كند.
وي با تشريح اهميت برجام در تامين امنيت و ثبات در منطقه و جهان گفت: توافقنامه هسته اي تنها بين ايران و آمريكا به امضاء نرسيده ، بلكه اين توافقنامه بين جمهوري اسلامي ايران و قدرت هاي جهان از جمله آمريكا است بنابراين آمريكا هم ملزم به اجراي آن است .
حسين مشهدي با بيان اهميت حمايت قاطع برجام از سوي سازمان ملل ، اروپا و جامعه بين المللي گفت : اروپا و نهادهاي بين المللي طرف ديگر توافقنامه برجام هستند و همه دنيا يكصدا پايبندي جمهوري اسلامي ايران را به مفاد و جزييات برجام تاييد مي كنند در حالي كه رئيس جمهور آمريكا واقعيتهاي جهاني را ناديده مي گيرد .
اين سناتور پاكستاني ضمن اشاره به سياست هاي خصمانه آمريكا عليه ايران گفت : ترامپ دنيا را به سوي جنگ جهاني سوم مي كشاند و دولت آمريكا با ايجاد گروه خطرناك و تروريستي مانند داعش عراق و سوريه را به مرز ويراني كشاند و آنها براي فروش سلاحهاي خود همچنان به جنگ افروزي ادامه مي دهند.
وي خاطرنشان كرد : رفتار دونالد ترامپ مغاير با قوانين بين المللي است وي با رفتارهاي نامناسب دنيا را به سوي جنگ و ترويج خشونت هدايت مي كند.
عضو مجلس سناي پاكستان ضمن اشاره به اتحاد و همبستگي بين مردم ايران گفت: مردم ايران هميشه ثابت كردند كه در مقابل زور خم نخواهند شد، ايرانيان هميشه صلح دوست بوده اند و سعي كرده اند با همسايگان خود با آرامش زندگي كنند اما در عين حال هيچ گاه در مقابل زورگوييها تسيلم نشده اند .
وي گفت: ترامپ با سياستهاي ضد جمهوري اسلامي ايران در پي كسب اهداف خود در منطقه و جهان است رئيس جمهور آمريكا با حيله و نفاق ميخواهد بر جهان حكومت كند .
آساق**6125**سيدبهادر حسيني**1663**انتشار دهندهك خسرو حسيني