۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82657102
T T
۰ نفر
صدور بيش از 50ميليون بيمه نامه و پرداخت 5 ميليون خسارت در سال

تهران- ايرنا- رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: با توجه به صدور بيش از 50 ميليون بيمه نامه و پرداخت بيش از پنج ميليون مورد خسارت در سال، بايد فضاي مناسبي براي فعاليت فعالان صنعت بيمه فراهم باشد.

به گزارش ايرنا از تارنماي بيمه مركزي، «عبدالناصر همتي» چهارشنبه در نخستين گردهمايي ارزيابان خسارت صنعت بيمه افزود: بايد به يكي از بزرگ ترين مطالبات مردم كه دريافت خسارت واقعي و منصفانه است پاسخگو باشيم.
همتي گفت: بهترين زمان براي جلب رضايت بيمه گذاران و همچنين مناسب ترين زمان براي بازاريابي بيمه، هنگام رسيدگي و پرداخت خسارت است.
وي افزود: برآورد دقيق و منصفانه خسارت واقعي و پرداخت بموقع به زيانديدگان، هدف اصلي فعاليت صنعت بيمه است.
همتي برآورد خسارت را امري چالش برانگيز و محل مناقشه دانست و گفت: اينجاست كه نقش ارزيابان خسارت بيمه‌اي به عنوان كارشناسان مطلع و بي‌طرف در برآورد خسارت نمود پيدا مي كند و ارزياب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعي، مي‌تواند در جلوگيري از تقلبات بيمه‌اي نيز سهيم باشد.
«انعقاد قرارداد با شركت هاي بيمه و حضور در صحنه حوادث رانندگي و انجام عمليات بررسي و برآورد خسارت ضمن اينكه اعتماد مردم را به صنعت بيمه ارتقا مي دهد عاملي براي شناخت هرچه بيشتر آحاد مردم با فعاليت و كاركرد نهاد ارزيابان خسارت است و از بسياري از اختلاف ها و نارضايتي مردم از بيمه جلوگيري مي كند.
رييس شوراي عالي بيمه از ارزيابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بي‎طرف و مستقل عمل كرده و براي ارتقاي جايگاه صنف خود بكوشند و با رعايت اخلاق حرفه‎اي، تعامل مناسب و منطقي با ذي‎نفعان صنعت بيمه داشته باشند.
به گزارش ايرنا، اين گردهمايي با حضور اعضاي هيات عامل بيمه مركزي، مديران عامل شركت هاي بيمه و ارزيابان خسارات سراسر كشور در ساختمان بيمه مركزي برگزار و از كتاب «مجموعه اطلاعات تخصصي و حرفه اي اعضاي انجمن ارزيابان حرفه اي خسارت صنعت بيمه» رونمايي شد.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام**2025*1961*تنظيم: ليلا جودي* انتشار: مريم مسعود
۰ نفر