۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82649360
T T
۰ نفر
راههای گسترش روابط میان ایران و استان نجف عراق بررسی شد

نجف-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق شامگاه سه شنبه در یك نشست صمیمی با استاندار و مسوولان اقتصادی استان نجف كه در محل سركنسولی ایران در شهر نجف اشرف برگزار شد، گسترش مناسبات اقتصادی را بین ایران و استان نجف را بررسی كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ایرج مسجدی' در این جلسه كه استاندار، رییس اتاق بازرگانی و رییس كمیته سرمایه گذاری استان نجف، مسوول عراقی اتاق مشترك بازرگانی ایران و عراق و سركنسول های جمهوری اسلامی ایران در دو استان نجف و كربلا حضور داشتند، پیرامون گسترش مناسبات پایدار اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و استان نجف با مقامات استانی بحث و تبادل نظر كرد.
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف نیز در این نشست، با اشاره به همكاری های اقتصادی بالا بین جمهوری اسلامی ایران و استان نجف گفت كه دو شعبه بانك ایرانی برای تسهیل و افزایش سهم تبادلات تجاری و همكاری های اقتصادی در نجف اشرف گشایش یافت.
'سید عبدالرحیم ساداتی فر' گفت شعبه بانك ملی ایران در نجف اشرف گشایش یافته و به زودی شعبه بانك پارسیان نیز در این استان گشایش می یابد.
وی با اشاره به آغاز فعالیت نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در روز گذشته (سه شنبه) افزود كه نجف اشرف در یك ماه اخیر شاهد برگزاری دوم همایش بزرگ اقتصادی بین بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی با همتایان عراقی خود در این استان بوده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز سه شنبه به همراه سركنسول های ایران در نجف و كربلا و استانداران نجف و دیوانیه و دیگر مسوولان محلی استان نجف، نمایشگاه اختصاصی ایران را در نجف اشرف افتتاح كرد.
دراین نمایشگاه كه به مدت پنج روز به طول می انجامد، حدود 60 شركت ایرانی در زمینه های مختلف تجاری، صنعتی و زیرساختی شركت كرده اند.
خاورم *4*353*1770*380