تشكیلات خودگردان فلسطینی ارتباطش با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درمی آورد

تهران – ایرنا – محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطینی شامگاه جمعه اعلام كرد كه تشكیلات خودگردان فلسطینی ارتباط خود را در تمامی سطوح با رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درمی آورد.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین, محمود عباس پس از نشست سران تشكیلات خودگردان فلسطینی گفت: قدس شرقی پایتخت ابدی ملت ما و كشور ما است و حاكمیت این بخش و مقدسات آن از آن ما است و از آن حمایت خواهیم كرد و برای آزادی آن اقدام خواهیم كرد.
محمود عباس همچنین از مردم فلسطین و گروه های فلسطینی خواست تا با حفظ وحدت و یكپارچگی تمام توجهات را معطوف به مسجدالاقصی كنند.
وی همچنین خواستار برگزاری شورای مركزی فلسطین برای بررسی شرایط قدس اشغالی و اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از آن شد.
رئیس تشكیلات خودگردان فلسطینی گفت: ما به ارائه هرگونه كمك برای حمایت و پایداری مردم ما در قدس اشغالی ادامه خواهیم داد.
براساس آخرین آمارها ، در درگیری های امروز میان نظامیان صهیونیست و تظاهركنندگان فلسطینی در كرانه باختری و بیت المقدس, سه فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود 400 نفر زخمی شدند.
راهپیمائی هزاران تن از اهالی شهرهای مختلف فلسطین در نوار غزه، كرانه باختری، قدس اشغالی امروز جمعه تحت عنوان ' جمعه خشم' در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و اهالی قدس برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سه جوان فلسطینی جمعه گذشته در جریان یك درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی به شهادت رسیدند. دو نظامی صهیونیست نیز در این درگیری كشته شدند.
در پی وقوع این حادثه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجدالاقصی را صادر كرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
بسیاری از مقام های كشورهای اسلامی و بین المللی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجد الاقصی را محكوم كردند.
شبك**9365**1392**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: ابوالفضل بابایی
۰ نفر