اهالی استان واسط عراق آماده استقبال از زائران ایرانی اربعین شده اند

بغداد-ایرنا- گروهی از مسئولان محلی و روسای عشایر روز چهارشنبه به دیدار سفیر ایران در بغداد آمدند و درباره مراسم زیارت اربعین پیش رو با ایرج مسجدی بحث و تبادل نظر كرده و آمادگی استان و اهالی اش را با تمام امكانات ، برای استقبال از زائران ایرانی اربعین امسال اعلام كردند.

به گزارش ایرنا، در این نشست، شماری از اعضای شورای استان واسط به مركزیت كوت عشایر استان، مسئولان محلی ، حج و زیارت استان واسط، فرمانده نیروهای الحشد در استان و هیات موسوم به فتیان علی از كردهای فیلی، حضور داشتند و موضوعات محوری زیارت اربعین از جمله اسكان، حمل و نقل و تغذیه زائران ایرانی را كه از مسیر مرز مهران – زرباطیه در استان واسط وارد عراق می شوند، با ایرج مسجدی درمیان گذاشتند.
نمایندگان طیف های مختلف استان واسط كه در پذیرایی از زائران ایرانی طی سال های اخیر سنگ تمام گذاشته اند، در این جلسه ضمن ابلاغ آمادگی همه جانبه دستگاه ها و ادارات محلی ، اعلام كردند كه اهالی این استان خود را برای پذیرایی و میزبانی زائران ایرانی آماده كرده اند.
در این نشست همچنین زمینه های كار مشترك و همكاری و تعاون جهت برداشتن موانع مورد بررسی قرار گرفت.
مسجدی در این دیدار بر مردمی بودن و مردمی ماندن زیارت عاشورا تاكید كرد و ضمن تقدیر از تلاش های دولت عراق و نیز همكاری سازمان های دولتی در ایران، گفت، با اینحال زیارت اربعین باید مردمی و داوطلبانه باشد و ما نیز تلاش های خود را متمركز و متحد كنیم تا اربعینی باشكوه تر از سال های قبل را برگزار كنیم.
وی با اشاره به جمعیت بزرگ زائرانی كه وارد این استان می شوند، بكارگیری ظرفیت های محلی در حوزه های حمل و نقل و اسكان و موكب های پذیرایی را برای رفع كمبودها متذكر و خواستار تلاش جمعی همه جانبه برای پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله (ع) شد.
سفیر ایران در عراق، تلاش های سال های گذشته دولت و ملت عراق را در بهترین میهمان نوازی از زائران امام حسین (ع) اعم از عراقی و ایرانی و سایر كشورها ستود و گفت، مردم عزیز و شریف عراق، بویژه در مسیرهای زائران ، از جمله استان واسط ، با نهایت احترام از زائران حسینی اربعین استقبال كرده اند.
مسجدی در خاتمه تاكید كرد كه ملت عراق، از سخاوتمندترین ملت ها هستند و این به بركت عشق به امام حسین(ع) و خون شهیدان است.
خاورم*4*1770*