۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82577929
T T
۰ نفر

افزايش 40 درصدي صادرات مواد معدني هرمزگان

۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82577929
افزايش 40 درصدي صادرات مواد معدني هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از افزايش 40 درصدي صادرات مواد معدني استان در سه ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل قاسمي يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدتت مذكور 183 هزار تن مواد معدني به ارزش بيش از پنج ميليون دلار توسط واحدهاي معدني استان صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
وي خاطرنشان كرد: بيشتر مواد معدني هرمزگان به كشورهاي حوزه خليج فارس و جنوب آفريقا صادر مي شود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: از ابتداي امسال تا امروز بيش از يك ميليون تن سنگ آهن، خاك سرخ، سنگ آهك، مخلوط كوهي، مارن، سنگ نمك، كروميت، سنگ لاشه و شن وماسه از معادن استان استخراج شده است.
قاسمي با اشاره به نقش مهم معادن در رشد اقتصادي كشور، تصريح كرد: در همين راستا بسياري از مشكلات معدن‌داران در زمينه محدوده‌هاي معدني و تعارض آنها با سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ديگر به سرعت بررسي و رفع مي‌شود و اگر توجه كافي به اين بخش صورت گيرد و امكان صادرات مطلوب مواد معدني فراهم آيد، قابليت ايجاد اشتغال بسيار بالايي در اين حوزه وجود دارد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه كرد: معادني نظير كروميت، خاك سرخ، مصالح ساختماني، نمك، گوگرد، آهن و ... در هرمزگان وجود دارند كه به لحاظ غناي مواد معدني ارزش بالايي دارند، بنابراين مشتريان جهاني نيز به دنبال چنين معادني مي‌گردند كه بايد به توسعه صادرات آنها كمك كنيم.
هرمزگان 310 معدن فعال سنگ آهن ، سنگ گچ ، نمك ، مرمريت ، خاك سرخ و شن و ماسه با ذخيره اسمي 27 ميليون تن دارد.
حدود سه هزار نفر به طور مستقيم در معادن استان هرمزگان فعاليت مي كنند.
ارزش صادرات صنعتي و معدني كشور براي امسال در شرايطي 61 ميليارد دلار هدفگذاري شده است كه معاون وزير صنعت، معدن و تجارت بر اهميت نقش معدن در دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي تاكيد مي كند.
به گزارش ايرنا، بر اساس اهداف كمي بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 1396 ارزش صادرات صنعتي و معدني بايد به 61 ميليارد دلار برسد، در حالي كه اين ميزان در سال 1393، 32 ميليارد دلار ثبت شده بود.
ارزش صادرات صنعتي و معدني در افق چشم انداز 1404 نيز 121 ميليارد دلار در نظر گرفته شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده

سرخط اخبار استان‌ها