۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82577295
T T
۰ نفر
آمار كشته های انفجار تانكر در پاكستان به 140نفر رسید

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی پاكستان در خبری فوری اعلام كرد كه در حادثه آتش سوزی تانكر سوخت در شهر 'باهاوالپور' ایالت پنجاب پاكستان، 140شهروند كشته شده و 200 نفر نیز زخمی شده اند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی پاكستان، 'رانا محمد سلیم افضل' معاون كمیسیونر شهر 'باهاوالپور' در مورد جزئیات این خبر گفت:یك تانكر حامل بنزین پس از خارج شدن از مسیر جاده ، واژگون شد و به همین دلیل سوخت از تانكر خارج شده است.
وی اضافه كرد:پس از این واقعه، صدها نفراز مردم روستاهای اطراف با دوچرخه و خودرو برای جمع آوری سوخت به صحنه حادثه هجوم بردند.
این مسئول محلی همچنین اضافه كرد:در این لحظه بود كه آتش تانكر نفتی كه صدها نفراز مردم در حال جمع آوری سوخت ریخته شده بودند، شعله ور شد و تاكنون، 120نفر شامل زنان و كودكان جان باخته اند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
یك منبع پلیس نیز در این خصوص به خبرگزاری رسمی پاكستان گفت كه این تانكر، حامل 25 هزار لیتر بنزین در مسیر كراچی به لاهور بوده كه پس از تغییر مسیر از جاده، واژگون می شود.
وزیر اعظم ایالت پنجاب نیز در بیانیه‌ای نسبت به این حادثه و «از دست رفتن جان ارزشمند انسان‌ها» ابراز تاسف كرد.
در این آتش سوزی مهیب دهها دستگاه خودرو و موتور سیكلت طعمه حریق شد.
خبرگزاری ایتارتاس از مسكو گزارش داد ، امدادگران برای كمك رسانی و كنترل آتش سوزی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
برخی گزارش ها علت واژگونی كامیون را سرعت بالای آن اعلام كرده اند.
شبكه جیو نیوز به نقل از برخی شاهدان اعلام كرد چندین نفر از مردم در محل حادثه سرگرم كشیدن سیگار بودند و ممكن است همین كار باعث آتش سوزی شده باشد.
این نگرانی وجود دارد كه تعداد كشته های حادثه افزایش یابد.
رسانه های پاكستانی عكس هایی از این حادثه منتشر كرده اند كه در آن خودروهای سوخته دیده می شود.
بر اساس اعلام منابع رسمی پاكستان، حضور مردم این شهر در پاكستان در اطراف تانكر واژگون شده حامل سوخت برای جمع آوری بنزین، سبب آمار بالای كشته شدگان و زخمی ها شده است.
آساق** 6125** سیدبهادر حسینی ** انتشار دهنده : مریم شفیعی
۰ نفر