۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82545145
T T
۰ نفر
جاده راهبردي سنجار - البعاج به كنترل الحشدالشعبي درآمد

بغداد-ايرنا- نيروهاي الحشدالشعبي روز جمعه موفق شدند، ضمن آزادي چهار روستاي جديد در غرب موصل ، كنترل بر جاده راهبردي سنجار-البعاج را بعد از گذشت 36 ماه از جمله داعش در ژوئن 2014 به دست بگيرند.

به گزارش ايرنا، براساس اعلام فرماندهي الحشدالشعبي ، در جريان درگيري هاي سنگين پنجشنبه شب و روز جمعه در شهرك كوجو از مراكز اصلي فرماندهي داعش در غرب نينوا و آزادسازي آن، روستاهاي بيسكي، الحاتميه ، قابوسيه و رمبوس غربي نيز آزاد شد.
اين روستاها در پي زدوخوردهاي شديدي از چنگال گروه تروريستي داعش آزاد شده است.
شهر القيروان در غرب تلعفر واقع در حدودا 90 كيلومتري غرب شهر موصل مركز استان نينوا بامداد سه شنبه بعد از چندين ساعت درگيري آزاد شد.
نيروهاي عراقي هم اكنون در حال پيشروي به سمت البعاج ، شهر مرزي عراق با سوريه در غرب استان نينوا هستند.
با كنترل الحشدالشعبي بر جاده راهبردي سنجار به البعاج، عملا اصلي ترين محور مواصلاتي داعش از سوريه به داخل اراضي عراق بسته خواهد شد و نيروهاي عراقي از محور شمالي بر شهر البعاج كه همچنان در كنترل گروه تروريستي داعش قرار دارد، اشراف خواهند يافت.
استان نينوا در دهم ژوئن 2014 با يك حمله برق آسا و مشكوك كه گفته مي شود برخي كشورهاي منطقه در انجام آن دخيل بوده اند، سقوط كرد و به دست گروه تروريستي داعش افتاد. به دنبال استان نينوا بخش هاي بزرگي از 5 استان ديگر عراق نيز به اشغال اين گروه تروريستي درآمد.
گروه تروريستي داعش طي دو و سال و نيم گذشته شكست هاي سختي در مناطق اشغالي متحمل شده و بيشتر مناطقي را كه تحت كنترل خود گرفته بود، از دست داده است.
در حال حاضر نيروهاي عراقي بيش از 95 درصد بخش غربي شهر موصل مركز استان نينوا را آزاد كرده اند و اعلام آزادي اين شهر به روزهاي آينده نزديك موكول شده است.
خاورم*4*1770*