۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82542089
T T
۰ نفر
نهاوندیان: رفع فقر مطلق تا سال 1400 در دستور كار دولت است

تهران-ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینكه مهمترین پیام انتخابات ٩٦ ،مشاركت ،ثبات و امنیت بود گفت: محو فقر مطلق تا سال 1400 در دستور كار دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد نهاوندیان روز سه ،شنبه در یازدهمین جشنواره معرفی كارآفرینان برتر سال 95 كه در محل وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: احساس مسئولیت مردم توانست روز ٢٩ اردیبهشت ماه شگفتی بیافریند.
وی با اشاره به مشاركت رای اولی ها در این انتخابات گفت: البته نمی توان گفت كه این گروه فقط سنین بالای ١٨ سال بودند بلكه كسانی كه به دلایل گوناگون پیشتر در رای گیری ها مشاركت نكرده بودند به پای صندوق های رای آمدند.
نهاوندیان،حضور افراد یاد شده را توفیق نظام اسلامی دانست و گفت: باید تیم ملی ایران روزی با مشاركت ٨٠ میلیون ایرانی در صحنه های مختلف حاضر شود كه پیام چنین حضوری به معنای ثبات، آرامش و مشاركت است
وی كلید پیشرفت را مشاركت مردم دانست و گفت: اگر مردم پای كار تولید ثروت و محو فقر از جامعه آمدند، موفق می شویم.
وی گفت باید لازمه مشاركت همه احاد جامعه دیده شود و نباید فقط به شعار اكتفا كنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: لازمه این موضوع، رویكرد مردم محور است. در اقتصاد انچه باید به حركت در بیاید مردم هستند و دولت موظف است كه فضای مناسب را برای حضور مشاركت اقتصادی فراهم سازد.
وی با اشاره به پنج وظیفه دولت گفت: فراهم كردن محیط مناسب به طوری كه نگاه بدبینانه باید تغییر كند و محیط مناسبی در مقررات ایجاد شود یكی از این وظایف است.
نهاوندیان ایجاد زمینه مناسب در روابط بین المللی را وظیفه دیگر دولت ها برشمرد كه با برجام محقق شد.
به گفته وی، ایجاد زیرساخت ها، توانمندسازی استعدادها، تقویت تشكل های مردمی و رویكرد كمك به محرومان از دیگر وظایف دولت محسوب می شود.
نهاوندیان یادآور شد، در صورتی كه بخواهیم فقر زدایی كنیم نباید نگاه صدقه ای داشته باشیم با عزم ملی تا ١٤٠٠ برای محو فقر مطلق تلاش می كنیم.
وی، افرادی كه توانایی كار كردن ندارند، افرادی كه توانایی كار دارند اما بیكارند و افرادی كه توانایی كار دارند و شاغل هم هستند اما درامدهای انان مكفی نیست، را سه گروهی نام برد كه در حوزه فقر تعریف می شوند.
نهاوندیان گفت باید تلاش كنیم تولید كالای ایرانی را ارتقاء دهیم تا بتواند جوابگوی كسانی باشد كه در فرایند تولید مشاركت دارند.
وی تاكید كرد باید انسجام ملی و نشاط ملی حفظ شود تا بتوان گام های محكم و استوار به سوی آینده بهتر برای همه ایرانیان گام برداشت
وی از علی ربیعی، وزیر كار به دلیل رویكرد درست در حوزه استغال و رفاه اجتماعی تشكر كرد و گفت: وی توانست چنین رویكرد ارزشمندی را در دولت تسری دهد و شرایط عملی برای رفع فقر و محرومیت بردارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irna
اقتصام**9123*1579*خبرنگار: زهره دریغ گفتار*انتشار: مرضیه فاتحی

سرخط اخبار سیاست