۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82541781
T T
۰ نفر

مطهری: ترامپ پول عربستان را می خواهد

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82541781
مطهری: ترامپ پول عربستان را می خواهد

تهران - ایرنا - نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ نگاهی اقتصادی دارد و می خواهد از پول عربستان استفاده كند. آمریكایی ها سرعربستان كلاه می گذارند ولی آنها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان بیشتر سفر تجاری بود چون وی یك نگاه اقتصادی به مسائل جهان دارد بیشتر می خواهد از پول عربستان استفاده كند و یك دشمن خیالی و موهوم به نام ' ایران' برایشان درست كردند كه به بهانه خرید اسلحه پول هایشان را بگیرند .
نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: آمریكایی خودشان می دانند كه مركز تروریسم عربستان است و با امكانات و نیروی انسانی عربستان، تروریسم در دنیا رشد كرده است، با این كارشان سر عرب ها را كلاه می گذارند، ولی عربستانی ها هم باید باهوش باشند و فریب نخورند.
وی تاكید كرد: ایران هم لازم است رابطه اش را با عرب ها بهتر كند تا آنها از ترس ایران به دامن اسراییل و آمریكا نیفتند؛ متاسفانه آنها ترسی از ایران دارند و ما باید این را اصلاح كنیم.
مطهری در پاسخ به سوالی درباره برداشته شدن ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: با توجه به پشتوانه مردمی كه روحانی امروز دارد و با توجه به خواست مردم كه در اكثر اجتماعات انتخاباتی مردم این موضوع و نیز حصر را مطرح می كردند ، الان فرصت خوبی است كه انشاءالله در دولت آینده این مشكل حل شود.
نماینده مردم تهران در مجلس درباره بیانیه اخیر خود مبنی بر استفاده دولت از نظرات نیروهای اصولگرا و فردی مثل قالیباف گفت: به نظرم اگر در دولت دوازدهم از افراد كارآمد طرف مقابل هم استفاده شود، خوب است، خصوصا قالیباف كه مدیر اجرایی قوی است و خوب است از وی استفاده شود.
وی تاكید كرد: البته خوب است كه از دیگر نیروهای كارآمد اصولگرا هم استفاده شود.
نایب رئیس مجلس تصریح كرد: این روشی كه در كشور است كه هر دولتی روی كار می آید نیروهای طرف مقابل را كنار می گذارد، روش خوبی نیست و بسیاری از دشمنی ها و مخالفت ها ناشی از همین مطلب است كه آن ها در قدرت شریك نیستند و شروع به مخالفت می كنند. اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده كنیم یك نوع همدلی در كشور ایجاد می كنیم و بسیاری از مشكلات و اصلاح امور بهتر و سریعتر انجام می شود.
وی در پاسخ به سوال این كه آیا طرف مقابل از این موضوع استقبال می كند؟ گفت: خیلی امیدوار نیستم كه به این پیشنهاد ما عمل كنند به نظرم باید یك مقدار روی این موضوع تاكید كنیم ولی اگر انجام شود به نفع كشور است.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
1553** انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر