۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82539514
T T
۰ نفر
راكعي: پيام حضور مردم، مقابله با قانون گريزي و بداخلاقي است/دولت با پشتوانه ملي مشكلات را برطرف كند

تهران- ايرنا- دبيركل جمعيت زنان مسلمان نو انديش پيام حضور مردم در انتخابات 29 ارديبهشت را مقابله با قانون گريزي و بداخلاقي دانست و گفت: دولت در كنار مجلس شوراي اسلامي با پشتوانه ملي به رفع مشكلات و تحقق وعده ها در سياست هاي داخلي و خارجي بپردازد.

فاطمه راكعي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره اولويت هاي پسا انتخابات افزود: انتظار مردم اين است كه رئيس جمهوري به وعده هايي كه داده است عمل كند و با كمك مجلس شوراي اسلامي و به پشتوانه راي آگاهانه و باشكوه مردم و حمايت نخبگان سياسي كشور كه با هدايت بزرگان اصلاحات و با تاكيد بر خرد جمعي صورت گرفت، اين وعده ها را پيگيري كند.
وي ادامه داد: در ارتباط با سند حقوق شهروندي انتظار مي رود نسبت به اجرايي و عملياتي شدن آن اقدام لازم به عمل آيد و نظارت رئيس جمهوري به مسايلي كه در كشور مي گذرد جدي تر گرفته شود .
به گفته اين فعال سياسي، بداخلاقي هاي سياسي كه نه با عرف و نه با قانون قابل توجيه نيست بايد براي هميشه جمع شود چرا كه اينگونه رفتارها خسارت هاي بسياري را به كشور تحميل مي كند كه بايد با تصويب قوانيني نسبت به جلوگيري از تكرار آنها اقدام شود.
راكعي اضافه كرد: بايد هرگونه ظلم و تعدي كه به حقوق مردم و گروه هاي سياسي و فعالان عرصه مدني كشور از سوي هر نهاد، گروه يا فردي صورت مي گيرد، رصد شود. افراد خاطي به مجازات برسند و نسبت به اعمال و رفتار خود پاسخگو باشند.
وي افزود: موضوع اقتصاد و معيشت مردم با كمك طرح هاي نويني كه در حوزه هاي مسكن، كمك به سالمندان، نيازمندان و معلولان و آحاد جامعه برنامه ريزي مي شود تا ديگران نتوانند با سوزاندن بيت المال و طرح مسايل يارانه ها به كشور لطمه بزنند و عوام فريبي كنند.
دبير كل جمعيت زنان مسلمان نو انديش اظهارداشت: اميدواريم با پيگيري تيم ارزشمند دولت، برجام به فرجام مطلوب برسد و تحريم ها براي هميشه برداشته شود؛ همانطور كه رئيس جمهوري گفتند رفع تحريم ها به رونق اقتصادي كمك خواهد كرد .
راكعي همچنين خواستار حضور هرچه بيشتر زنان و جوانان در عرصه هاي مسئوليتي دولت آينده شد و گفت: بانوان وجوانان سرمايه ها و فرصت هاي ارزشمند كشور هستند كه بايد از پتانسيل و ظرفيت آنها در مسئوليت هاي عالي استفاده شود.
وي با اشاره به صنعت گردشگري خاطر نشان كرد: بايد زمينه اي فراهم شود تا توريست بر اساس ضوابط مشخص مطابق با فرهنگ و هنجارهاي كشور وارد اين مرز وبوم شود و از طرف ديگر سخت گيري ها از نوع دلواپسان را شاهد نباشيم چرا كه اين صنعت مي تواند در رونق اقتصادي تاثير بسزايي داشته باشد.
در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني توانست با كسب با 23 ميليون و 549 هزار و 616 راي، ديگر رقبا را پشت سر بگذارد.
سيام**1053**1429
خبرنگار:حميد شريفي كيا**انتشار:محسن طاهرزاده