۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82538082
T T
۰ نفر
شین هوا : سفر ترامپ به خاورمیانه تنش ها را شعله ور می‌كند

پكن - ایرنا - خبرگزاری رسمی چین در گزارشی، با انتقاد از سیاست‌های در پیش گرفته شده دولت آمریكا، سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور به خاورمیانه و فلسطین اشغالی را باعث تشدید تنش ها و شعله ورتر شدن اختلافات دانست.

به گزارش ایرنا، شین هوا روز شنبه نوشت كه شاید دولتمردان عربستانی و رژیم صهیونیستی از وی استقبال كنند اما در خاورمیانه بسیاری بر این باورند كه این دیدارها تنش ها را شعله ورتر خواهد كرد.
خبرگزاری چین می افزاید كه مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد كه ترامپ می خواهد با مسئولان دو طرف در باره آنها صحبت كند.
شین هوا اضافه كرده است كه این مسایل بسیار حساس است از موضوع صلح خاورمیانه گرفته تا بحران یمن و سوریه كه ورود ترامپ به آنها چالش برانگیز خواهد شد.
خبرگزاری چین نوشته است كه دولت عربستان سعودی با دولت باراك اوباما رئیس جمهوری سابق آمریكا روابط خوبی برقرار نكرده بود و حالا با استفاده از فرصت سفر ترامپ تلاش دارد مناسبات را به هر شكل بهبود بخشد و از حمایت های آمریكا در خاورمیانه برخوردار شود.
رسانه رسمی چین می نویسد: دولت آمریكا در تلاش است تا هزینه های جنگ به اصطلاح با تروریسم را بر عهده كشورهای حاشیه خلیج فارس قرار دهد و بر همین اساس به دنبال امضای قرارداد فروش تسلیحاتی بزرگ ۱۰۰ میلیارد دلاری به ریاض است.
خبرگزاری رسمی چین سیاست های آمریكا را در مجموع در خاورمیانه به باد انتقاد گرفته و آورده است كه دولت های آمریكا كه با حمله به عراق منطقه را به مخاطره و بحران انداختند هنوز هم نمی دانند و نگفته اند كه پس از شكست گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در آینده نزدیك چه شرایطی شكل خواهد گرفت.
شین هوا به ترامپ هشدار داده است كه هر اقدام نادرست در جریان سفرش به این منطقه می تواند صلح و ثبات را بیش از گذشته به خطر انداخته و آینده با ثبات منطقه را در شرایط مبهمی قرار دهد.
ترامپ صبح شنبه و در اولین سفر خود به خاورمیانه وارد فرودگاه بین المللی «ملك خالد ریاض شد.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی