۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲:۰۳
کد خبر: 82505848
T T
۰ نفر
گرامیداشت سالروز بعثت حضرت رسول اكرم (ص) در كوبا، باكو

تهران- ایرنا- بمناسبت سالروز بعثت ختم رسل حضرت محمد مصطفی (ص) روز سه شنبه، مراسمی با حضور مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) همراه با اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا پایتخت كوبا و باكو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای مراسم كه در محل حسینیه المعصومین(ع) هاوانا برگزار شد، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، «كامبیز شیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در كوبا طی سخنانی ضمن تبریك سالروز فرارسیدن این عید بزرگ مسلمانان جهان، با اشاره به جایگاه اخلاق، مردم دوستی و امانتداری در دین اسلام به تبیین برخی از ابعاد سجایای اخلاقی حضرت محمد (ص) پرداخت .
وی در این باره اظهار داشت كه پیامبر عظیم الشان اسلام پیش از مبعوث شدن در میان مردم به محمد امین معروف و به درستكاری و امانتداری شهره بودند.
شیخ حسنی افزود:آن حضرت به معنای واقعی كلمه الگوی اخلاق بودند كه به تصریح كلام وحی خداوند تبارك تعالی حضرت محمد (ص) را جهت اتمام مكارم اخلاق مبعوث كرد. در واقع بالاترین ملاك برای پیروان راستین آن حضرت داشتن اخلاق خوب، مردم دوستی و امانتداری است.
سفیر كشورمان در ادامه ابراز امیدواری كرد كه مسلمانان جهان با الگو قراردادن آن حضرت در تمامی شئون زندگی به صورت عملی نشانگرتعبیر مسلمان واقعی و مورد نظر پیامبر اسلام(ص) باشند.
در ادامه شیح «یحیی لازو پدرو تورس» رییس جامعه اسلامی كوبا نیز ضمن تبریك سالروز بعثت پیامبر اسلام (ص) و قدردانی از برگزاری مراسم مذكور، طی سخنانی بر لزوم وحدت و یگانگی مسلمانان جهان تاكید كرد.
پس از سخنرانی، فیلمی به زبان اسپانیایی درخصوص معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت محمد (ص) برای حضار پخش شد.
همچنین مراسم سالروز مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور جمعی از ایرانیان و شهروندان جمهوری آذربایجان در باكو برگزار شد.
حجت الاسلام و مسلمین «سید علی اكبر اجاق نژاد» نماینده ولی فقیه در قفقاز در این مراسم كه در حسینیه ایرانیان مقیم باكو برگزار شد با تاكید بر ضرورت پیروی از شیوه زندگی پیامبر اسلام ،به تشریح بعثت پیامبر اكرم (ص) پرداخت.
وی گفت: حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر اولولعظم در27 رجب به رسالت مبعوث شد تا نور و علم را جایگزین تاریكی و جهالت كند.
در ادامه این مراسم مداحان حاضر به مداحی شخصیت والای آن حضرت پرداختند.
شبك**1708**اروپام *5*491** اروپام**462****خاورم**337**انتشار دهنده: علیرضا ارشادی