۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82501853
T T
۰ نفر
شمار اسیران فلسطینی اعتصاب كننده غذا به 2 هزار نفر رسید

تهران - ایرنا - تعداد اسیران فلسطینی كه از روز 17 آوریل گذشته (28 فروردین) كه در زندان های رژیم صهیونیستی اقدام به اعتصاب غذای نامحدود كرده اند، تا به امروز (شنبه) به 2هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی فلسطین، شمار اعتصاب كنندگان غذا اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، ابتدا 700 نفر بود كه در ادامه اعتصاب به یك هزار و 300 نفر و در روز سوم به 1500 نفر رسید؛ این آمار امروز (شنبه) به 2 هزار نفر افزایش یافت.
اسیران فلسطینی در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و محروم شدن آنها از ابتدایی ترین حقوق خود در زندان های این رژیم دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.
اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با حمایت بسیاری از مردم كشورهای مختلف جهان مواجه شده و سازمان های بین المللی نیز از رژیم صهیونیستی خواستند تا به درخواست زندانیان پاسخ دهند.
با این حال وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واكنش به اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی تاكید كرده كه این رژیم هرگز با اسرای فلسطینی وارد مذاكره نخواهد شد و آنها تا هر وقت كه می خواهند، اعتصاب غذا كنند.
در همین حال شماری از حامیان فلسطین در یونان پنجشنبه گذشته اقدام به نصب پوسترهایی در خیابان های آتن به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی كردند.
اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد ششمین روز خود شده و هر روز دامنه فعالیت ها و تحركات مردمی در حمایت از آن گسترده تر می شود.
خاورم**1408**1275
تنظیم كننده: اكرم كرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر