۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۳
کد خبر: 82501160
T T
۰ نفر

وزیر كشور تونس:

سه هزار تروریست تونسی در نقاط بحرانی

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۰۳
کد خبر: 82501160
سه هزار تروریست تونسی در نقاط بحرانی

تهران – ایرنا – 'هادی المجدوب' وزیر كشور تونس جمعه شب گفت: حدود سه هزار تونسی همچنان در صف گروه های تروریستی در كانون های بحران در سوریه، لیبی و دیگر مناطق حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس (وات) المجدوب كه این اظهارات را در برابر كمیته پارلمان تونس كه در ارتباط با شناسایی شبكه های اعزام جوانان تونسی به مناطق درگیری تشكیل شده بود، بیان كرد.
وی افزود: 60 درصد ازتروریست های تونسی در سوریه، 30 درصد در لیبی و 10 درصد باقی مانده نیز در سایر مناطق درگیری هستند و 96 درصد این افراد در گروه سنی 24 تا 35 سال می باشند.
المجدوب با اشاره به این كه شمار افرادی كه از كانون های بحران به تونس بازگشته اند، 800 ستیزه جو است، افزود: از این تعداد 190تن محكوم به زندان شده، 137 ستیزه جو در بازداشت خانگی به سر می برند، 55 تن از آنها نیز در حین ارتكاب اعمال تروریستی كشته شده اند وی همچنین افزود: دیگر افرا مظنون نیز در كنترل شدید مقام های امنیتی قرار دارند.
وزیر كشور تونس با اشاره به این كه این وزارت خانه از ابتدای سال جاری میلادی موفق به شناسایی 80 باند اعزام ستیزه جو به كانون های بحران شده است، خاطر نشان شد: شمار باندهای جذب تروریست افزایش یافته، به گونه ای كه این رقم از 100 باند جذب تروریست در سال 2013 به 245 باند در سال 2016 رسیده است.
المجدوب افزود: علاوه بر شناسایی باندهای تروریستی اعزام جوانان به كانون های بحران، 537 تن به مراجع قضایی معرفی شده اند و از ماه مارس سال 2013 از مسافرت 27 هزار تونسی به كانون های بحران پیشگیری شده است.
وزیر كشور تونس با اشاره به این كه گروه های تروریستی القاعده و داعش مسئولیت اعزام و جذب نیرو را به عهده دارند، تصریح كرد: باندهای جذب نیرو و اعزام جوانان تونسی به مناطق درگیری بیشتربه شكل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق شبكه های اجتماعی و با حمایت مالی كشورهای خارجی صورت می گیرد.
اظهارات المجدوب درحالی مطرح می شود كه پایگاه نشریه تایم آمریكا، تونس را در راس كشورهایی دانست كه شهروندان آن به عضویت داعش در می آیند.
براساس گزارش تایم، تونس در شمال آفریقا و هم مرز با لیبی قرار دارد كه تاكنون حدود شش هزار شهروند این كشور به داعش پیوسته كه بیشترین حضور اتباع یك كشور در گروه های تروریستی در سطح جهان است.
شبس**9363*1488*مترجم:‌ محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر