۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82500179
T T
۰ نفر

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت وخیم انسانی در سوریه

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82500179
ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت وخیم انسانی در سوریه

تهران- ایرنا- 'جان اگلند' مشاور ارشد فرستاده سازمان ملل در سوریه امروز ( پنجشنبه) با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم انسانی در سوریه گفت، این وضعیت نسبت به سال قبل هیچ تغییری نكرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، اگلند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال جاری از میان حدود 5 میلیون سوری كه در مناطق تحت محاصره و یا با دسترسی محدود، تنها 564 هزار نفر از كمك های نهادهای امداد رسان بهره مند شده اند.
سازمان ملل پیشتر اعلام كرده بود كه 4 میلیون و 720 هزار سوری در مناطقی ساكنند كه دسترسی به آن ها دشوار است. از این تعداد 600 هزار نفر تحت محاصره هستند.
وی در ادامه یادآور شد: هیچ شهروند سوری نباید به علت محاصره محل زندگی و یا كمبود مواد غذایی، مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شود.
در همین خصوص, 'علی الزعتری' هماهنگ كننده امور انسانی سازمان ملل در سوریه تاكید كرده بود: شصت هزار انسان بیگناه گرفتار چرخه خشونت و محرومیت شده اند و با سوء تغذیه و نبود مراقبت های پزشكی مناسب دست به گریبان هستند.
وی افزود: اوضاع در این مناطق به سوی فاجعه انسانی پیش می رود و اصل دسترسی آزادانه به افراد نیازمند باید هم اكنون و بدون نیاز به تكرار این درخواست، اجرا شود.
به گفته زعتری، اوضاع به دلیل مقابله به مثل طرف های درگیر در این مناطق به گونه ای است كه امكان هیچ گونه كمك رسانی یا دسترسی به آن ها وجود ندارد.
بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروههای تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریكا و متحدانشان برای سرنگون كردن دولت قانونی 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.
خاورم**9377** 1583 **
مترجم: حمید اوضح ** انتشار دهنده: محمدرضا عرفانیان
۰ نفر