۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82493219
T T
۰ نفر
هاشمی: ضرورت بودكه نامزد انتخابات شوم/تا آخر انتخابات می مانم

تهران-ایرنا- محمد هاشمی با تاكید بر این كه شرایط فراهم باشد تا آخر انتخابات می مانم و رقابت می كنم، گفت: ضرورت هایی وجود دارد كه من داوطلب شوم از جمله توصیه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر این كه با توجه به صحنه و نحوه رقابت لازم است بیش از یك نفر در انتخابات حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد هاشمی روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات كشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی كرد.
وی بعد از ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران تاكید كرد : در هر شرایطی به قانون پایبند هستم.
هاشمی افزود: من باتوجه به آرمان ها و اندیشه های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی كه اعتدالی ایران و رفاه و آسایش برای مردم بوده و هست برآن شدم كه از این طریق در حد توان آرمان های ایشان را پیگیری كنم.
وی همچنین گفت: من به صورت مستقل وارد شده ام.
رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد: اولویت ها را قانون از جمله برنامه ششم توسعه كه اخیرا به تصویب مجلس رسیده، تبیین كرده است بنابراین كشور بر مبنای قانون اداره می شود و قانون محور و برنامه محور است.
هاشمی تصریح كرد: من براساس همان اولویتی كه در قانون وجود دارد، عمل می كنم.
وی همچنین درباره عملكرد صدا و سیما و انتظار از آن گفت: صدا وسیما به عنوان یك رسانه ملی انتظار است ملی عمل كند و گرایش های سیاسی نداشته باشد.
محمد هاشمی خاطرنشان كرد: زمانی كه من مسوولیت صدا و سیما را داشتم گروه های متعدد سیاسی هم در كشور وجودداشت و تعدادی از آنها هم در صدا و سیما حضور فعال داشتند.
وی ادامه داد: من خدمت امام راحل رسیدم، وضعیت را ترسیم و سوال كردم كه ایشان پاسخ دادند اگر كسی اندیشه سیاسی داشته باشد، هیچ مانعی ندارد اما اگر بخواهد آن اندیشه سیاسی در رسانه ملی و صدا وسیما اعمال كند درست نیست و جلوی آن را باید بگیرید.
هاشمی باردیگر درباره حضور خود در عرصه انتخابات گفت: صحنه رقابت این انتخابات بسیار حساس است و ابهاماتی وجوددارد و معلوم نیست رقابت چگونه باشد، در انتخابات ثبت نام كردم، به من هم مشورت و هم تكلیف شده كه حضور یابم.
برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما همه پیرو آیت الله هاشمی رفسنجانی هستیم و ان شاءالله در مواقع حساس تعامل بسیار خوبی خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا ثبت نام شما ارتباطی به ثبت نام احمدی نژاد دارد یا خیر اظهار داشت: خیر هیچ ارتباطی وجود ندارد دوستان مشورت دادند و حضورم بیشتر جنبه تكلیفی دارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال كه وضعیت كشور را چطور می بینید، تصریح كرد: به هر حال شرایط مطلوب نیست و نیاز به كار زیاد دارد، زحمت زیاده كشیده شده ولی آنطور كه انتظار مردم است، نیست.
هاشمی در پاسخ به این سوال كه اگر تایید صلاحیت نشود چه واكنشی نشان خواهد داد، گفت: سكوت و به خداوند تبارك و تعالی واگذار می كنم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال كه اولین اقدام شما بعد از انتخابات ریاست جمهوری چه خواهد بود، افزود: حالا بگذارید به آنجا برسیم بعدا خواهم گفت.
محمد هاشمی برادر مرحوم آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران حزب كارگزاران سازندگی است كه سال گذشته از این حزب كناره گیری كرد.
سیام**1058**9132*1336 محمدافضلی *سمیه لاری** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر