۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
کد خبر: 82484966
T T
۰ نفر
«سعد الحریری» ساعاتی پس از حمله آمریكا به سوریه با سفیر آمریكا در بیروت دیدار كرد

بیروت-ایرنا-«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان امروز (جمعه) ساعاتی پس از حمله آمریكا به سوریه، با «الیزابت ریچارد» سفیر آمریكا در لبنان دیدار كرد. الحریری دیروز نیز با تكرار مواضع غربی ها، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در شهر ادلب متهم كرده بود.

به گزارش ایرنا، این دیدار در «بیت الوسط» بیروت محل اقامت الحریری انجام شد و بر اساس گزارش ها دو طرف درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای با یكدیگر گفت و گو و رایزنی كردند.
این دیدار را كه ساعاتی پس از حمله موشكی آمریكا به سوریه انجام شد می توان حمایت تلویحی الحریری از این حمله دانست.
نخست وزیر لبنان همچنین روز جمعه در اظهارنظری دیگر، با بیان اینكه «حمله موشكی آمریكا به دلیل استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بود» از این اقدام دفاع كرد.
سعد الحریری موضع منفی علیه دولت سوریه دارد و به نزدیكی به عربستان و آمریكا مشهور است.
دیدار او با سفیر آمریكا در بیروت در حالی رخ انجام شد كه نخستین تجاوز مستقیم آمریكا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیك 59 موشك به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشكی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و كنگره آمریكا و از ناوهای آمریكایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است كه دولت سوریه بكارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد كرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می كند.
بسیاری از احزاب و شخصیت های سیاسی لبنانی، حمله آمریكا به سوریه را محكوم كرده اند و آن را در خدمت رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی دانسته اند.
لبنان به طور رسمی، دولت كنونی سوریه به ریاست «بشار اسد» را قانونی می داند و سفیر سوریه نیز در بیروت حضور دارد.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی