۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۴۱
کد خبر: 82473832
T T
۰ نفر

رگبار باران شهرستان خاش را فرا گرفت

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۴۱
کد خبر: 82473832
رگبار باران شهرستان خاش را فرا گرفت

زاهدان - ايرنا - ورود سامانه بارشي از صبح امروز /شنبه/ در شهرستان خاش سيستان و بلوچستان سبب ريزش باران شديد همراه با آبگرفتگي برخي معابر اين شهرستان شده است.

به گزارش ايرنا ريزش باران رگباري همراه با رعد و برق و وزش تندباد در شهرستان خاش همچنان تداوم دارد.
اوج بارشها در مناطق روستايي و اطراف شهر خاش مانند ارتفاعات پنج انگشت و روستاهاي خان بي بي، جوژك، تلگزي، شوگه، دولت آباد، شورآب و غيره بوده بطوري كه در اين مناطق افزون بر 50 ميلي متر باران گزارش شده است
بارشهاي امروز در خاش سبب آبگرفتگي معابر شهري و طغيان برخي رودخانه ها و جاري شدن سيلاب شده است.
ريزش باران به عنوان رحمت پروردگار متعال سبب شادماني مردم به ويژه كشاورزان و دامداران شده است.
يكي از ساكنان روستاي شوگه بخش مركزي خاش گفت: خشكسالي هاي چند سال اخير سبب شده بود كه اكثر دام هاي ما تلف و كشاورزي در منطقه نابود شود.
مراد قلندرزهي بيان كرد: بر اثر خشكسالي ها خسارتهاي زيادي به مردم منطقه وارد شده است.
عليرضا خاشي يكي ديگر از شهروندان نيز اظهار داشت: خاش همواره از مناطق پرباران سيستان و بلوچستان بوده اما در سالهاي اخير با حاكم شدن خشكسالي ها خسارتهاي زيادي به كشاورزان و دامداران وارد شده و در بارشهاي تند و سيلابي سال 92 نيز خسارتهاي وارد آمد كه به دنبال آن فعاليتها در اين حوزه ها راكد شد و بسياري از كشاورزان به اجبار زمين هاي كشاورزي خود را به حراج گذاشتند و دامداران نيز مجبور به فروش دام هاي خود شدند.
وي بيان كرد: هم اينك بسياري از مردم براي خريد نيازهاي خود در اين فصل از سال كه سرسبزي و بهار آمده ناتوان بوده و نمي توانند دوباره به فعاليتهاي سابق بازگردند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: بارش برف و باران از زمستان سال قبل تاكنون با شرايطي مطلوب همراه بوده و خداوند را بابت اين نعمت هاي ارزشمند سپاسگزاريم.
محمداكبر چاكرزهي افزود: كوه ها، دشت و دمن، گياهان، حيوانات و انسانها محتاج رحمت الهي و در انتظار ريزش باران بودند كه هم اينك با ريزش رحمت خداوندي نشاط و سرزندگي در جاي جاي خاش مشهود است.
وي اظهار داشت: در بارشهاي اخير نيز خساراتي متوجه مردم محروم و نيازمند منطقه شد كه به بخش هاي پاسخ داده شد اما به لحاظ سختي هاي برجاي مانده از خشكسالي ها نيازمند حمايتهاي دولت هستند.
چاكرزهي ادامه داد: نعمت هاي پروردگار متعال را مردم خاش ارج نهاده و با مهمان نوازي و تكريم مسافران نوروزي شكرگزار رحمت خداوند هستند و شادي و نشاط شان را با دلگرمي و آغوش باز با هموطنان ايراني خود تقسيم مي كنند.
خاش با داشتن جاذبه هاي ديدني فراوان مانند قله آتشفشاني نيمه فعال تفتان، گل فشان پيرگل، رودخانه هاي زيباي كارواندر، ايرندگان و گزو و آثار متعدد طبيعي و تاريخي و مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق كشور و نيز در مسير رفت و برگشت زميني مسافران به مقصد چابهار، ايرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.
7310 ** 6081 خبرنگار: محمدامين ميربلوچزهي ** انتشار دهنده: حيدر سراياني

سرخط اخبار استان‌ها