تشكیل كمیته مشترك اقتصادی وزارت امور خارجه و مجلس/موضوع نامه های غیردیپلماتیك ،سیاست داخلی است نه امنیت ملی

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه با مثبت ارزیابی كردن نشست مشترك وزارت امورخارجه و كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشكیل كمیته مشترك برای پیگیری تعهدات برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمدجواد ظریف در گفت و گویی با ارائه گزارشی از نشست مشترك وزارت امورخارجه و كمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار كرد: نشست مشترك وزارت خارجه با كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شرایط خوبی را فراهم كرد تا از نظرات كارشناسی اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس برخوردار شویم تا زمینه برای تقویت همكاری‌ها فراهم شود.
وزیر امور خارجه ادامه داد: در این جلسه مشترك، پیشنهاد اجرایی و عملیاتی از سوی نمایندگان عضو كمیسیون اقتصادی در در رابطه با تشكیل كمیته مشترك وزارت خارجه و این كمیسیون در راستای پیگیری تعهدات مختلف در حوزه برنامه ششم توسعه و همچنین پیگیری وظایف وزارت خارجه در حوزه اقتصاد مقاومتی مطرح شد.
ظریف با مثبت ارزیابی كردن برگزاری نشست مشترك وزارت خارجه با كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست مشترك معاونان وزرات خارجه، گزارشی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای تسهیل روابط اقتصادی با كشورهای خارجی به نمایندگان ارائه شد.
به گزارش خانه ملت، وزیر امور خارجه در خصوص تاثیر نامه های غیر دیپلماتیك و تاثیرات آن بر شان جمهوری اسلامی گفت: طبیعت كار دیپلماتیك ایجاب می كند برخی از شئونات در این حوزه رعایت شود و زمانی كه خارج از شئونات كاری انجام شود بیانگر این است روابط خارجی بیشتر موضوع سیاست داخلی است تا موضوع امنیت ملی.
سیام ** 9314**1429
تنظیم: داودتوسلی**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر