۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82439465
T T
۰ نفر

تهران- ايرنا- رييس مجلس زيمبابوه با تاكيد بر اينكه شهرك سازي توسط رژيم صهيونيستي برخلاف كنوانسيون هاي بين المللي گفت: تنها راه ايجاد صلح در خاورميانه تشكيل كشور مستقل فلسطين و جدا شدن رژيم صهيونيستي از منطقه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، فرانسيس موليندا در جلسه عصر سه‌شنبه ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين افزود: شهرك‌ سازي هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي غيرقانوني است . اقدامات رژيم غاصب صهيونيستي در شهرك‌ سازي ها بر خلاف كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و نقض اصول حقوق بشردوستانه است .در عين حال ديده‌بان حقوق بشر اخيرا اعلام كرده بر اساس كنوانسيون‌هاي بين‌المللي اين شهرك‌ سازي ها بايد متوقف شود و سرزمين‌هاي اشغالي به صاحبان آنها بازگردانده شود.
وي با بيان اينكه دولت نتانياهو تصويب كرده 5هزار و500 واحد مسكوني در كرانه باختري ايجاد شود كه 500 خانه آن به زودي احداث مي‌شود، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي راه تهاجم به فلسطيني‌ها را در پيش گرفته و در اولين اقدام بايد به عنوان انسان‌هاي حامي مسائل انسان‌ دوستانه با محكوم كردن اقدامات رژيم صهيونيستي در محاكم بين‌المللي از اين اقدام آنها جلوگيري كرد.
رييس مجلس زيمبابوه با تاكيد براينكه بايد در شرايط كنوني به كمك مردم فلسطين شتافت، تصريح كرد: به دليل تحريم‌ها و شهرك‌ سازي ها برخي از مردم فلسطين با كمبود مواد غذايي مواجه هستند كه بايد به آنها كمك شود و زمان آن رسيده تا مصيبت فلسطينيان خاتمه يابد.
وي با بيان اينكه رژيم غاصب صهيونيستي به صورت آشكار قوانين و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را نقض مي‌كند، تصريح كرد: اين رژيم غاصب دست به جرائمي همچون نسل‌كشي، پاكسازي قوميتي و كشتار انسانها مي‌زند.
موليندا با بيان اينكه كشور زيمبابوه از آرمان‌هاي مردم فلسطين حمايت مي‌كند، گفت: در سال 1988 زيمبابوه، فلسطين را رسما به عنوان يك كشور مستقل به رسميت شناخت و در همان سال سفارتخانه خود را افتتاح كرد.
وي تنها راه ايجاد صلح در منطقه خاورميانه را تشكيل كشور مستقل فلسطين و ترك رژيم صهيونيستي از اين منطقه دانست و گفت: فلسطيني‌ها بايد كشوري مستقل داشته باشند. ما خواهان آن هستيم كه بر اساس كنوانسيون‌هايي كه در گذشته تدوين شده استقلال فلسطيني‌ها به آنها برگردانده شود و بايد هر چه سريعتر يك راه‌ حلي براي مسئله فلسطين پيدا كرد.
علي لاريجاني نيز سخنان رئيس مجلس زيمبابوه گفت: ايشان نكات روشن و خوبي بيان كردند زيرا مسئله فلسطين متعلق به كشورهاي اسلامي و عربي نيست و همه كشورهاي جهان درباره آن موضع‌گيري مي‌كنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بسياري از مسيحيان و يهوديان نيز در مبارزه با صهيونيست‌ها حضور دارند، چون اين مسئله وجداني و انساني است.
ششمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين روز سه شنبه(سوم اسفندماه) با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب، روساي سه قوه و شخصيت هاي برجسته جهان اسلام با شعار «همه باهم در حمايت از فلسطين» در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي گشايش يافت.
اين كنفرانس بين المللي تا عصر چهارشنبه ادامه دارد و با سخنراني رييس جمهوري و انتشار بيانيه اي پايان مي يابد.
بيش از 80 هيات و 700 ميهمان خارجي در كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين شركت دارند، روز پنج شنبه نيز نشستي با سازمان هاي مردم نهاد و نهادهاي غيردولتي حامي مقاومت فلسطين در محل اجلاس سران برگزار مي شود.

سيام**9103**1553
خبرنگار: حميد شهرياري
انتشار: كتايون لامع زاده
۰ نفر