۳ اسفند ۱۳۹۵، ۷:۴۴
کد خبر: 82438471
T T
۰ نفر
رئیس كمیسیون امور خارجی سنای آمریكا وارد بیروت شد

بیروت – ایرنا - «رابرت كوركر»رئیس كمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریكا شامگاه دوشنبه برای گفت وگو با مقامات لبنانی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام كرد كه كوركر قرار است با مقامات لبنانی در باره امور متعلق به كمك ارتش و مساعدت های لازم آمریكا در این زمینه گفت وگو كند.
این مقام آمریكائی از طریق « اربیل عراق» وارد بیروت شد.
به گزارش ایرنا، ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان چند روز قبل در گفت وگو با رسانه های مصری در آستانه سفرش به این كشور از سلاح حزب الله و حضور مقاومت لبنان در سوریه به طور قاطع حمایت كرد.
ژنرال عون كه چندین سال فرمانده ارتش لبنان هم بوده است، تاكید كرد:بخشی از خاك لبنان همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی است و ارتش لبنان توان كافی برای رویائی با ارتش این رژیم را ندارد پسسلاح حزب الله تكمیل كننده توان ارتش است.
این اظهارات رئیس جمهوری لبنان همزمان با اعتراض رژیم صهیونیستی ولبنانی های وابسته به محور به اصطلاح « اعتدال عربی» به ویژه سعودی و حتی با انتقاد « سگرید كاگ» نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور لبنان مواجه شد.
وزارت خارجه لبنان بعداز انتقاد سگرید كاگ به اظهارات رئیس جمهوری این كشور ، او را فراخواند.
ژنرال عون همچنین در واكنش به نامه تهدید آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاكید كرد كه قبل از هر طرفی این رژیم است كه باید قطعنامه های سازمان ملل را اجرا كند.
رئیس جمهوری لبنان همچنین خاطرنشان كرد كه لبنان به هرگونه حمله و تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی، پاسخ مناسب می دهد.
« سید حسن نصرالله » دبیركل حزب الله هم تاكید كرد كه مقاومت لبنان در صورت هرگونه حمله دشمن صهیونیستی ، این بار ( بر خلاف جنگ تابستان 2006) هیچ خط قرمزی ندارد و تاسیسات اتمی دیمونا و مخازن آمونیاك رژیم صهیونیستی جزو اهداف خواهند بود.
وی خاطرنشان كرد كه مقاومت لبنان صداقت و شجاعت لازم را برای اجرای وعده هایش دارد و بارها آن را ثابت كرده است.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی