نصرالله:حتی اگر ترامپ، نتانیاهو را به جنگ علیه لبنان تحریك كند،هرگز نمی ترسیم/ دیمونا را تخلیه كنید

ایرنا – بیروت – « سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله لبنان با گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) ، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه نیروهای مجاهد و مقاومت تبریك گفت و تاكید كرد كه انقلاب اسلامی معادله های در منطقه را تغییر داده است.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله عصر پنجشنبه از طریق ویدئو كنفرانس در مراسم سالگرد شهادت رهبران و فرماندهان « سید عباس موسوی» سید شهدای مقاومت اسلامی، « راغب حرب» شیخ شهدای مقاومت اسلامی و « عماد مغنیه» فرمانده بزرگ جهادی مقاومت اسلامی سخنرانی كرد.
این مراسم تحت عنوان« سرداران پیروزی» به طورهمزمان در شهرك نبی شیت ، شهرك جبشیت و روستای طبردیا زادگاه این سه سردار بزرگ مقاومت اسلامی لبنان برگزار شد.
سید حسن نصرالله در این مراسم « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و « علی عبدالكریم علی» سفیر سوریه در لبنان هم حضور داشتند، تاكید كرد كه در این مناسبت بار دیگر بر وفاداری و التزام خود به آرمان ها و خط مشی مقاومت ، شهادت و پیروزی مجاهدان و شهدای مقاومت به ویژه سرداران پیروزی تاكید می كنیم.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه هدف تهدیدهای اسرائیل به جنگ علیه لبنان كه از سال 2006 تاكنون بارها تكرار شده ، اعمال فشار بر مردم لبنان به ویژه هواداران مقاومت است، اظهارداشت: حتی اگر « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا، « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل را به جنگ علیه لبنان تشویق كند، بازهم ما نمی ترسیم و هرگز هراسی به خود راه نمی دهیم.
سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: برخی كشورهای عربی ، اسرائیل را به جنگ علیه مقاومت لبنان تحریك می كنند زیرا حزب الله توطئه های سیاه آنها در منطقه را ناكام ساخته است.
وی با بیان اینكه « اسرائیلی ها می دانند كه اگر موشك ها به نیروگاه اتمی دیمونا و یا مخازن آمونیاك اصابت كند، چه حجمی از خطر رژیم اسرائیل را تهدید می كند»، گفت: اسرائیلی ها با باور به قدرت و توان مقاومت لبنان مخازن آمونیاك در حیفا را تخلیه كرده اند.
دبیركل حزب الله با تاكید به اینكه« برخی تخلیه مخازن آمونیاك در حیفا را نشانه ای برای شروع جنگ دانسته اند»، افزود: اسرائیلی ها به این باور رسیده اند كه مقاومت در صورت شروع جنگ تنها در خاك لبنان و یا مرزها نخواهد جنگید و به همین دلیل شاهد ایجاد استحكامات و دیوارها در اطراف شهرك های صهیونیست نشین و مناطق حساس امنیتی و نظامی توسط ارتش اسرائیل هستیم.
وی با تاكید به اینكه « موشك های حزب الله به مخازن آمونیاك اسرائیل هرجا كه آن را مخفی كنند، می رسد»، اظهارداشت: به دشمن اسرائیلی نصیحت می كنیم كه نیروگاه اتمی دیمونا و مخازن آمونیاك را تخلیه كنند.سید حسن نصرالله با بیان اینكه « مقاومت و ارتش لبنان برای مقابله با بدترین حالات آماده هستند»، به افسران صهیونیست هشدار داد كه اگر بر مبنای اطلاعات اشتباه فكر كنند می توانند علیه لبنان مرتكب حمله نظامی شوند، سخت در اشتباه هستند.
وی خطاب به افسران و فرماندهان ارتش صهیونیستی تاكید كرد: اگر مرتكب حماقت شوید و جنگی را علیه لبنان شروع كنید، شگفت زده خواهید شد و با همان چیزی مواجه خواهید شد كه همواره از آن می ترسید.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: امروز شاهد فصلی دیگر از فصول نابودی قضیه فلسطین و شتاب برخی دولت های عربی برای عادی سازی روابط با دشمن غاصب صهیونیستی و برقراری روابط با آن هستیم و حتی اظهارات ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در سفر به مصر و سخنرانی در مقر اتحادیه عرب در خصوص قضیه فلسطین، مقدسات و مقاومت آنها را ناراحت كرده است به ویژه اینكه ژنرال عون تاكید كرد كه دشمن صهیونیستی موفق شده جنگ اسرائیلی – عربی را به جنگ عربی – عربی تبدیل كند.
سید حسن نصرالله با بیان اینكه« كجاست مواضع و پاسخ عربی به اقدامات دشمن صهیونیستی؟»، گفت كه گویا جواب آنها،افزایش كشتار در یمن ، بحرین و سوریه و توطئه علیه ایران است.
وی تصریح كرد: نقاب از چهره برخی حاكمان عرب و منافقانی كه در سال های گذشته به دروغ مدعی حمایت از قضیه فلسطین بوده اند، برداشته شده است اما ملت ها مایوس نمی شوند و انسان های مومن و پاك و مقاوم سرزمین ها و مقدسات اشغالی را از چنگ دشمن صهیونیستی آزاد می كنند و امروز یكی از نشانه های این مقاومت ، ادامه انتفاضه قدس در فلسطین است.
دبیركل حزب الله گفت: به مردم فلسطین تاكید می كنم كه جهان و منطقه این گونه باقی نخواهد ماند و بسیاری از توطئه ها و فتنه ها فرو می پاشد زیرا از درون رنج ها، نسل هائی از نیروهای مومن و مقاوم متولد می شوند كه پیروزی های سرنوشت ساز را رقم می زنند.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به پرونده های بحرین و یمن اشاره كرد و گفت كه ملت بحرین موفق شده است با ایمان به خداوند و ایثارگری از آیت الله شیخ عیسی قاسم برای چند ماه در مقابل تجاوزهای نیروهای نظام بحرین حمایت كند.
وی افزود: آنچه امروز دربحرین جریان دارد ، یك تصمیم سعودی است كه با همدستی برخی از فتنه گران در حال ریختن خون ملت بحرین هستند.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: اسرائیل شریك سعودی در تجاوز علیه یمن است كه با حمایت انگلیس و امارات صورت گرفته اما بیشتر ملت یمن و رهبران جوان و حكیم آن با شعار « هیهات من الذله» برای دفاع از كشورخود قیام و مقاومت كرده و ایثارگری می كنند.
سید حسن نصرالله بیان اینكه « سعودی در جنگ علیه یمن مزدورانی را از برخی كشورها استخدام كرده است تا شاید بتوانند مقاومت و اراده ملت یمن را بشكنند»، تصریح كرد:در یمن روزانه دهها انسان كشته می شوند زیرا سعودی می خواهد جنگ علیه یمن به گونه ای تمام شود كه آبروی حاكمان آن حفظ شود.
وی اظهارداشت: به فرماندهان شهید و همه شهدای خود تاكید می كنیم كه در مقابل همه توطئه ها می ایستیم و امروز در آستانه پیروزی بر طرح آمریكائی ، سعودی و اسرائیلی كه « داعش» خوانده می شود، قرار داریم.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه« تصمیم برای ایجاد داعش را آمریكا اتخاذ كرد اما تامین مالی ، فكری و تسلیحاتی آن بر عهده سعودی است، گفت: اگرچه هدف از ایجاد داعش نابودی همه منطقه مانند سوریه و عراق بود اما امروز سحر جادوگر به خودش بازگشته است.
سید حسن نصرالله تاكید كرد كه بر عهده خود با فرماندهان شهید و سرداران پیروزی باقی هستیم و راه و مسیر را تا پیروزی نهائی ادامه می دهیم.
خاورم *1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی