۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82382492
T T
۰ نفر
الحشد الشعبی: نیروهای تركیه را از خاك عراق اخراج می كنیم

تهران- ایرنا- یكی از فرمانده هان نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در واكنش به اظهارات تركیه در خصوص نیروهای الحشد الشعبی گفت: اگر راه حل های دیپلماتیك جوابگو نباشد با قدرت و توان خود نیروهای تركیه را از خاك عراق اخراج خواهیم كرد.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، 'جواد الطیباوی' در واكنش به تصریحات تركیه در خصوص اینكه خروج نیروهای خود از بعشیقه را منوط به عقب نشینی الحشد الشعبی از این مناطق دانسته، این امر را دخالت آشكار در امور داخلی عراق دانست و افزود: نیروهای الحشد الشعبی به دستور فرماندهی كل نیروهای مسلح عراق در نبرد موصل به عنوان یك نیروی رسمی مشاركت دارد.
وی افزود: در صورتی كه راه حل های دیپلماتیك برای خروج نیروهای تركیه از خاك عراق جوابگو نباشد، نیروهای الحشد الشعبی با قدرت و توان خود آنها را از خاك این كشور بیرون می كنند.
روزنامه 'دیلی صباح' تركیه روز گذشته (سه شنبه) نوشت كه آنكارا نیروهای خود را از خاك عراق تا زمانی كه نیروهای الحشد الشعبی در اطراف موصل حضور دارند، خارج نمی كند.
روزنامه حریت تركیه نیز در مطلبی به نقل از یك مسئول ترك نوشت: نیروهای تركیه تا آزادسازی كامل موصل از استان نینوای عراق خارج نخواهند شد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز روز سه شنبه در خصوص روابط با آنكارا گفت: روابط ما با تركیه تا زمان خروج نیروهای این كشور از خاك عراق وارد مرحله جدید نخواهد شد.
حضور صدها نظامی تركیه كه بدون اجازه دولت مركزی عراق اواخر سال 2015، در پادگانی در شهر بعشیقه در شمال عراق مستقر شدند، منجر به تنش روابط بین عراق و تركیه شد.
نخست وزیر تركیه به منظور عادی سازی روابط با بغداد روز شنبه هفته گذشته بعد از گذشت یكسال از این تنش، وارد پایتخت عراق شد و مورد استقبال رسمی همتای عراقی اش قرار گرفت.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر