میرزاده: دانشگاه آزاد در تلاش برای حضور در عرصه بین المللی/ 7 دفتر جدید دانشگاه در خارج تاسیس می شود

كوالالامپور – ایرنا – 'حمید میرزاده' رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه گفت كه این دانشگاه به واسطه شبكه بین المللی تاسیس شده از جایگاه خوبی در بین دانشگاه های عضو اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) برخوردار است و 7 دفتر جدید در كشورهای جهان تا پایان سال آینده راه اندازی می كند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كه برای شركت در شصتمین اجلاس 'آسایهل' در مالزی به سر می برد به خبرنگار ایرنا، گفت كه این دانشگاه تاكنون 9 دفتر بین المللی در كشورهای مختلف تاسیس كرد و تا پایان سال آینده 7 دفتر جدید دیگر این دانشگاه در جهان فعال می شوند.
وی گفت: شبكه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با كمك دانشگاه های داخلی در مرحله نخست می توانند در هر نقطه ای از جهان كه یك فارسی زبان وجود دارد، به ویژه در دوران تحصیلات تكمیلی از طریق بستر الكترونیكی امكان ادامه تحصیل مردم را فراهم سازد.
دكتر میرزاده، دانشگاه آزاد را به عنوان عضو آسایهل یك نماد مردمی منجر به توسعه آموزش عالی در ایران معرفی كرد و گفت كه در این اجلاس نشست های متعددی با هدف تبادل اطلاعات، تجربیات و موفقیت كشورها در توسعه دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت كه در نشست روز یكشنبه هیات آمناء آسایهل عضویت 8 دانشگاه دیگر ایرانی در این اتحادیه مورد تایید قرار گرفت.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین در این نشست در باره دستور كار آینده بحث و مقرر شد این كنفرانس ماه نوامبر سال 2018 به میزبانی تهران برگزار شود.
وی تصریح كرد كه در نخستین روز اجلاس آسایهل در مالزی نیز شركت كنندگان كشورهای مختلف به ارائه گزارش خود پرداختند كه گزارش كشوری ایران نیز با عنوان 'بازنگری نقش دانشگاه ها در جهانی سازی آموزش عالی؛ مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی در ایران، ایجاد شبكه های دانشگاهی و آموزش بدون مرز' ارائه می شود.
به گفته 'میرزاده'، با توجه به اینكه شعار امسال این اجلاس 'آموزش در دسترس بدون مرز' است، اثر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی پژوهشی و فناوری در ایران از جمله اصلی ترین محورهای گزارش امروز است.
وی همچنین گفت در نشست روز دوشنبه آسایهل هیات آمناء جدید و رئیس این اتحادیه از طریق انتخاباتی كه با حضور كشورهای عضو انجام می شود، انتخاب خواهند شد.
'حمید میرزاده' رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاكنون به عنوان معاون رئیس هیات امنا در این اجلاس فعالیت كرده است.
در كنفرانس آسایهل كه به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل 'لمریدی' شهر پوتراجایا برگزار می شود، نمایندگان حدود 210 دانشگاه سراسر جهان از 35 كشور حضور دارند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان