۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82331719
T T
۰ نفر

مقامات كويت و عراق امنيت مرزي را بررسي كردند

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82331719
مقامات كويت و عراق امنيت مرزي را بررسي كردند

تهران - ايرنا - نشست مشترك مقامات كويتي وعراقي به منظور پيگيري تحولات در مرز مشترك دو كشور و هماهنگي براي مقابله با اقدامات تروريستي روز يكشنبه در كويت برگزار شد .

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه 'الراي'، دولت عراق براي شركت در اين نشست يك هيأت عالي رتبه به رياست سپهبد 'حامد ابراهيم' فرمانده كل نيروهاي هنگ مرزي را به كويت اعزام كرد .
به گزارش اين روزنامه، در مذاكرات مقامات دو كشور، آخرين تحولات مرتبط با عمليات آزاد سازي 'موصل' و كمك هاي فني ارسالي از سوي كويت براي خاموش كردن چاههاي نفت استان 'نينوا' بررسي شد.
پيش از اين 'فواد معصوم' رييس جمهوري عراق تاكيد كرده بود كه طرف كويتي تجهيزاتي براي كمك به روند مهار آتش چاه هاي نفت به عراق ارسال كرده تا روند اطفاي حريق در مناطق شمالي عراق و چاه هايي كه از سوي گروه تروريستي 'داعش' به آتش كشيده شده، تسريع شود.
كمك هاي ارسالي كويت شامل 13 تريلي حامل لوازم و تجهيزات فني و همچنين اعزام گروه هاي متخصص و كارشناسان كارآزموده براي مشاركت در روند اطفاي حريق چاههاي نفتي در ميدان نفتي 'القياره' در استان نينوا در شمال عراق مي شود . گروه هاي كارشناسي اعزامي از كويت، در عمليات پاكسازي مناطق نفتي از مينهاي كارگذاري شده توسط تروريستها نيز به طرف عراقي كمك خواهند كرد .
مرزهاي شمالي كويت با عراق همواره از اهميت راهبردي براي طرف كويتي برخوردار بوده است و مقامات اين كشور با آغاز عمليات آزاد سازي موصل تحولات منطقه را به طور كامل تحت نظارت قرار داده تا از ورود تروريستها از اين مرزها به داخل كويت جلوگيري كنند.
'خالد جارالله' معاون وزير خارجه كويت نيز در اظهاراتي با اشاره به ادامه عمليات آزاد سازي موصل و حملاتي كه داعش در برخي نقاط عراق در واكنش به آزادسازي اين شهر انجام داده، تاكيد كرد: با توجه به فاصله جغرافيايي نزديك كويت به 'بصره' و امكان وقوع احتمالي عمليات خرابكارانه داعش در مناطق جنوبي عراق، كويت خود را براي مقابله با هرگونه حادثه احتمالي آماده كرده است .
به گزارش الراي، وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووالي درباره تردد عناصر داعش در نزديكي مرز كويت با عراق تاكيد كرد: كويت بايد خود را براي هر احتمالي آماده كند و ما به طور دقيق تحولات عراق را تحت نظر داريم .
جارالله همچنين بر حمايت كامل كويت از عمليات آزادسازي شهر موصل تاكيد كرد و گفت: كويت پيشروي هاي موفقيت آميز نيروهاي ارتش عراق در مقابله با داعش در شهر موصل و پيروزي هايي كه طي روزهاي اخير به دست آورده را تبريك مي گويد و اميدوار است هر چه زودتر پرچم عراق در موصل برافراشته شود و نيروهاي تروريستي داعش از اين شهر بيرون رانده شوند.
خاورم*320××1651
انتشاردهنده:مسعودجعفريان

سرخط اخبار جهان