۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82328561
T T
۰ نفر
پيكر روزنامه نگار پيشكسوت در مهاباد به خاك سپرده شد

مهاباد- ايرنا-پيكر استاد عزيز حمزه زاده پيشكسوت مطبوعات و راديو و تلويزيون روز پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي در آرامگاه گلستان اين شهرستان تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه با حضور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و قائم مقام مدير كل صدا و سيماي اين استان، معاون سياسي فرماندار شهرستان ويژه مهاباد و رييس اداره تبليغات و مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي برگزار شد، حاضران ياد و خاطره اين استاد اخلاق را گرامي داشتند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در خصوص ويژگي هاي اخلاقي استاد حمزه زاده به خبرنگار ايرنا گفت: رعايت اخلاق در راس كارهاي حرفه اي رسانه اي استاد بوده و همواره شخصيت وي تاثير خود را بر كارهاي رسانه ايش مي گذاشت.
محمد محمدپور اظهار كرد: شاگردان مبرز و توليد آثار فاخر از يادگارهايي است كه از استاد باقي مانده و از بركات فرهنگي آن جامعه رسانه اي مطبوعاتي بهره مند مي شوند.
قائم مقام صدا و سيماي آذربايجان شرقي نيز در گفت وگو با ايرنا گفت: شخصيت، اخلاق ، تعصب به كار خبر، احترام به ديگران، خلق و منش نيكو از ويژگي هاي بارز اخلاقي استاد بود كه در اين ارتباط زبانزد همكاران و دوستانش است.
علي عيسي زاده افزود: كمك به همكاران و انتقال تجربيات، دقت در امور خبري و داشتن سوژه هاي روز و بكر از استعدادهاي خاص استاد بود.
احمد باديران از همكاران و دوستان استاد حمزه زاده و پيشكسوت مطبوعات نيز به ايرنا گفت: نظم و انضباط، علاقه بكار، دقت در انتقال تجربيات، مهرباني، خوش برخوردي از ويژگي هاي اخلاقي استاد بود و در عرصه رسانه شاگردان زيادي را تربيت كرد.
وي افزود: خوش قولي و مطالعه براي ارتقاي دانش و معلومات از ديگر ويژگي هاي استاد حمزه زاده بود كه ستودني است.
استاد حمزه زاده در طول سال هاي فعاليت روزنامه نگاري خود، مصدر خدمات ارزشمندي در اين حوزه حساس بود كه روزنامه نگاري جنگ و جبهه از درخشان ترين آنها محسوب مي شود.
استاد حمزه زاده در طول اين سال ها، شاگردان زيادي نيز براي عرصه رسانه استان تربيت كرد.
استاد عزيز حمزه زاده متولد 1332 نقده، داراي دو پسر بود، وي سال 1354 وارد صدا و سيما و براي ادامه تحصيل در رشته متالوژي عازم فرانسه شد، سال 1358 با آغاز جنگ تحميلي به ايران بازگشت و به مدت 37 ماه در منطقه هاي عملياتي ازجمله سردشت، حاجي عمران و منطقه عملياتي غرب خبر و گزارش تهيه كرد.
استاد حمزه زاده در سال 1362 به تبريز منتقل شد و در واحد خبر به عنوان دبير خبر و بعد از مدتي سردبير و از سال 1375 تا 1379 سرپرستي واحد خبر صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي را عهده دار بود .
وي در آن سال ها مديريت تهيه و توليد تاريخ شفاهي آذربايجان را در 70 قسمت به مدت 14 هزار دقيقه تهيه كرد كه سندي ارزشمند از پيروزي انقلاب اسلامي و از پيشتازان انقلاب اسلامي محسوب مي شود.
وي در اين مدت همچنين 27 قسمت فيلم مستند ميراث گذشتگان آدربايجان شرقي را تهيه و توليد كرد و سال 1379 به افتخار بازنشستگي نايل شد.
تدريس در كلاس هاي آموزش روزنامه نگاري و تحقيق و بررسي درباره پيشينه مطبوعات آذرباييجان شرقي از جمله فعاليت هاي شاخص استاد حمزه زاده در دوره پس از بازنشستگي بود و فعاليت و دبيري در روزنامه فجر آذربايجان تبريز آخرين محل فعاليت حرفه اي استاد حمزه زاده است.
3093 /1354
خبرنگار: پيمان پاكزاد ** انتشار دهنده :پروانه اماني
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ