۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82326179
T T
۰ نفر
ایجاد مدارس آموزشی توسط گروهك تروریستی «داعش» در شرق افغانستان

كابل - ایرنا - مسئول «حج و اوقاف» استان «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام كرد كه گروه تروریستی داعش 10 مدرسه آموزشی در این استان ایجاد كرده است.

به گزارش ایرنا، «عبدالظاهر حقانی» روز سه شنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت كه این گروه تروریستی 10 مدرسه در این استان ایجاد كرده و به جنگجویان خود آموزش می دهند.
حقانی گفت: این مدارس در شهرستان های «اچین» و «ده بالا»، «نازیان» و «كوت» ایجاد شده و دانش آموزان این مدارس پسران جنگجویان این گروه و شماری از ساكنان مردم منطقه هستند.
رئیس حج و اوقاف ننگرهار یادآور شد: این مدارس در گذشته ازسوی دولت تاسیس شده بود، اما زمانی كه افراد داعش این مناطق را در كنترل گرفتند، مدارس را نیز در كنترل خود در آورده و از آن بیشتر به مقاصد آموزش های نظامی استفاده می كنند.
حقانی افزود: افراد داعش در این مدارس آموزش نظامی، تمرینات نظامی و تشكیلات نظامی می دهند.
«عطاالله خوگیانی»، سخنگوی استاندار ننگرهار نیز ایجاد مدرسه داعش در شهرستان «شینوار» را تایید كرد و گفت كه برای از بین بردن آن تلاش های خود را آغاز كرده اند.
«ظاهر قدیر» معاون مجلس نمایندگان افغانستان روز گذشته از انتقال گروه های تروریستی طالبان و داعش با مهاجران افغان كه از پاكستان بر می گردند، خبر داد و افزود كه خانواده های زیادی از داعشی ها با استفاده از نام مهاجران در استان های مختلف جابجا شده اند.
وی گفت: دولت ، برای ساخت خانه به مهاجران زمین تحویل می دهد و اگر به این افراد زمین داده نشود خود با قیمت هنگفت زمین خریداری می كنند.
قدیر پیش از این نیز هشدار داده بود كه گروه داعش در تلاش تصرف مناطق صعب العبور «تورابورا» در مرز پاكستان است و اگر این مناطق به تصرف آنان در آید باز پس گیری آن حتی ناممكن خواهد بود.
آساق*291**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

سرخط اخبار جهان