۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82320962
T T
۰ نفر
بیش از 12 هزار خانوار در جزیره كیش سرشماری شدند

كیش - ایرنا - معاون فنی وآموزشی طرح سرشماری نفوس و مسكن شهرستان بندرلنگه و كیش گفت : از 13 هزار و 700 مكان معمولی خانوار مراجعه شده توسط ماموران، 12 هزار خانوار سرشماری شدند.

ایمان حاجیانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد :سرشماری نفوس و مسكن در جزیره كیش با 8 مامور ، یك كارشناس مسئول و یك كارشناس نقشه از 28 مهر ماه آغاز شد و با توجه به گستردگی جزیره ،تعدادی از ماموران سرشماری در بندرلنگه كه كار آنها در این بندر به اتمام رسیده بود برای كمك به كیش منتقل شدند تا كار سرشماری در روزهای پایانی در جزیره كیش سرعت بگیرد.
وی افزود: كار میدانی ماموران سرشماری نفوس و مسكن در جزیره كیش تا پایان آبان ماه به اتمام رسید و ماموران هم اكنون در حال تكمیل پرونده های ناقص خانوارها هستند.
حاجیانی مكانهای مراجعه شده در این جزیره را 29 هزار و 500 مكان عنوان كرد و گفت: از این تعداد 13 هزار و 700 مكان معمولی خانوار و 15 هزار و 700 مكان سایر بوده است.
معاون فنی وآموزشی طرح سرشماری نفوس و مسكن شهرستان بندرلنگه و كیش اظهار داشت : از 13 هزار و 700 مكان مراجعه شده، 12 هزار خانوار سرشماری شدند و حدود یك هزار و 700خانوار حضور نداشتند .
وی از خانوارهایی كه پرونده ها ناقص است خواست تا با ماموران سرشماری همكاری و مدارك خود را تكمیل كنند .
نماینده مركز آمار ایران درهرمزگان كه برای رصد و كنترل سرشماری به جزیره كیش سفركرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد سرشماری كشور در هر استان یك نماینده قرار داده تا مشكلات و مسائل مربوط به كنترل كیفیت و دیگرموارد سرشماری را رصد و به مركز آمار انتقال دهند.
صدر الدین بلادی موسوی با تاكید بر اینكه نخستین بار است كه سرشماری بصورت اینترنتی و استفاده از تبلت انجام می شود ،سرشماری 95 را یك توسعه آماری برای كشور عنوان كرد و گفت: برخی از كشورها منتظر پایان سرشماری جمهوری اسلامی هستند تا بتوانند از این روش در كشور خود بهره مند شوند.
وی از تمامی خانوارهای استان هرمزگان به ویژه جزیره كیش كه با مامورین سرشماری همكاری داشتند قدردانی كرد.
نتایج اولیه سرشماری امسال یكم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسكن در سال 1335 انجام شد.
از سال 1335تا 1385سرشماری عمومی نفوس و مسكن در ایران به موجب قانون هر ده سال یك بار اجرا می شد. در سال 1386براساس مصوبه ی هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسكن از 10 سال به پنج سال كاهش یافت.
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسكن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 در 31 استان ، یك هزار و 139شهر و 96 هزار و 549 آبادی كشور انجام شد.
1630*1641* خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

سرخط اخبار استان‌ها