۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82309642
T T
۰ نفر
مقدماتي جام جهاني فوتبال/پيروزي ارزشمند ژاپن مقابل عربستان

تهران - ايرنا - تيم ملي فوتبال ژاپن روز سه شنبه با برتري ارزشمند 2 بر يك مقابل عربستان، اميدهاي خود براي صعود مستقيم به جام جهاني 2018 را افزايش داد.

در حساس ترين ديدار گروه دوم مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه در منطقه آسيا، تيم ملي ژاپن درشهر «سايتاما» ژاپن ميزبان عربستان بود و در پايان به برتري 2 بر يك دست يافت.
با اين نتيجه، هر دو تيم عربستان و ژاپن 10 امتيازي شدند تا رقابت هاي دور برگشت براي آنان حساسيت بيشتري داشته باشد.
در دقايق ابتدايي، حساسيت بالا سبب شد تا پاس هاي اشتباه زيادي در ميانه ميدان ردوبدل شود، اما به تدريج ژاپن كه نياز مبرمي به كسب پيروزي داشت با حمايت هزاران هوادار خود بر روند بازي مسلط شد.
در دقيقه 45، ميزبان صاحب يك ضربه پنالتي شد تا «هيروكي كيوتاكه» گل نخست ژاپن را به ثمر برساند.
در نيمه دوم، عربستاني ها براي رهايي از نخستين شكست خود در اين مسابقات، حملات زيادي را طراحي كردند، اما در طرف مقابل اين سامورايي ها بودند كه در دقيقه هشتادم با ضربه «گنكي هراگوچي» به گل دوم دست يافته و برتري خود را قطعي كردند.
در دقيقه 90، «اوسامه هساوي» يكي از گل هاي خورده عربستان را جبران كرد، اما نتوانست مانعي براي شكست تيم تحت هدايت «فن مارويك» شود.
در ديگر ديدارهاي اين گروه و از دقايقي قبل تايلند به مصاف استراليا رفته كه اين ديدار با تساوي يك بر يك در جريان است و از ساعت 18 و 50 دقيقه به وقت تهران، امارات از عراق پذيرايي خواهد كرد.
ورزشي**3783**
خبرنگار: امير ميرزاييان انتشاردهنده:\لي خورسندي

سرخط اخبار ورزش