۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82305277
T T
۰ نفر

رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان آغاز شد

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82305277
رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان آغاز  شد

باكو – ایرنا - رزمایش گسترده ارتش جمهوری آذربایجان روز شنبه با مشاركت همه واحد های نیروی زمینی، هوایی و زرهی این كشور آغاز شد .

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این تمرینات نظامی كه تا 18 نوامبر جاری ادامه خواهد داشت با حضور 60 هزار نظامی و با استفاده بیش از 50 فروند هواپیما و بالگرد نظامی، یكصد و 50 دستگاه تانك و خودروی زرهی و نیز 700 سامانه موشكی و توپخانه ای اجرا می شود .
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هدف از برگزاری این رزمایش را تكمیل مدیریت و هماهنگی فعالیت نیروهای نظامی مختلف در شرایط میدانی و بررسی چگونگی استفاده از سلاح های مختلف اعلام كرده است .
الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و فرمانده كل قوای این كشور در روز آغاز رزمایش ارتش این كشور به برخی شهرستان ها در نزدیكی منطقه مورد مناقشه قره باغ سفر كرده و با شرایط عملیاتی در خط مقدم جبهه در اراضی شهرستان فصولی آشنا شد .
رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در دیدار با جمعی از نظامیان با اشاره به اقدامات دولت برای تقویت قدرت رزمی ارتش گفت: ما در سالهای اخیر مدرن ترین تجهیزات نظامی به بهای میلیاردها دلار دریافت كردیم .
الهام علی اف با اشاره به این كه جمهوری آذربایجان چشم طمع به سرزمین های كسی ندارد گفت: با این حال ما هرگز به ایجاد دومین دولت ارمنی در سرزمین خود اجازه نخواهیم داد .
وی همچنین درگیری های نظامی ماه آوریل گذشته را خاطر نشان كرد و گفت: جامعه جهانی بار دیگر شاهد آن شد كه جمهوری آذربایجان هرگز سیاست اشغالگری ارمنستان را تحمل نخواهد كرد و ما تمامیت ارضی خود را برقرار خواهیم كرد و به سرزمین های خود كه تحت اشغال قرار دارد، باز خواهیم گشت .
خاورم ** 337**1144* انتشاردهنده: علیرضا جباری