۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82282653
T T
۰ نفر
تمرين آمادگي در برابر زلزله در مدارس نهاوند برگزار شد

نهاوند - ايرنا - به مناسبت فرا رسيدن هفته پدافند غيرعامل تمرين نمايشي مقابله با بحران زلزله روز چهارشنبه در مدارس شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين تمرين ها كه به صورت نمادين در دو آموزشگاه دهخدا و شهيده ابوالقاضي با هدف بالا بردن آگاهي و آمادگي دانش آموزان اجرا شد دانش آموزان با چگونگي مقابله با آثار و بلاياي ناشي از وقوع زلزله آشنا شدند.
در اين تمرين كه به دنبال وقوع زلزله فرضي پنج ريشتري انجام گرفت دانش آموزان ابتدا شيوه پناه گيري در جاهاي امن كلاس ، راهروها و حياط مدرسه را تمرين كردند و در مرحله بعد عمليات تخليه دانش آموزان از كلاس و ايجاد حلقه امنيتي در محوطه مدرسه اجرا شد.
رئيس جمعيت هلال احمر نهاوند در اين آيين گفت: وقوع حوادث طبيعي و به ويژه زلزله يكي از مواردي است كه ممكن است هر لحظه ايجاد شود و چنانچه ما آماده مقابله با آثار آن نباشيم ميزان خسارتهاي مالي و جاني ما به چند برابر خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا محمد تقي شهبازي افزود: در هر منطقه كه 25 نفر جمعيت وجود داشته باشد انجام عمليات اوليه امدادي بايد توسط آنها صورت گيرد و مدرسه نيز از مكانهايي است كه تعداد افراد انساني در آنجا زياد است لذا دانش آموزان بايد با كمك هاي اوليه و فعاليت هاي لازم در اين زمينه آشنا شوند.
وي گفت: در اين راستا و به منظور آشنايي دانش آموزان با كمك هاي اوليه و بحث امدادگري طرح دادرس در سطح مدارس برگزار مي شود كه در اين طرح نيروهاي آموزش ديده در طول سال تحصيلي براي دانش آموزان كلاسهاي امدادگري را در سطح مدرسه برگزار مي كنند.
هفته پدافند غير عامل از چهارم تا 10 آبان ماه برگزار مي شود كه در اين هفته برنامه هايي براي مقابله با حوادث احتمالي طبيعي و غير طبيعي اجرا مي شود.
2087/7525 خبرنگار: وحيد سيفي** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها