۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۰
کد خبر: 82270690
T T
۰ نفر

اعتماد به نقل از وزير نفت: پايان واردات بنزين

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۰
کد خبر: 82270690
اعتماد به نقل از وزير نفت: پايان واردات بنزين

تهران- ايرنا- روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه 27 مهر در تشريح تيتر يك به نقل از بيژن نامدار زنگنه در دومين كنگره راهبردي نفت و نيرو نوشت: فاز اول ستاره خليج فارس امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. فازهاي بعدي نيز در سال بعد بهره‌برداري خواهند شد كه با بهره‌برداري فازهاي ستاره خليج‌ فارس ديگر واردكننده بنزين نخواهيم بود.

اين روزنامه با انتخاب عنوان سناريوي اشغال سفارت امريكا را نوشته‌ام، در گفت و گو با فرهاد توحيدي مي نويسد: حالا هم يكي از دغدغه‌هايم اين است حال و هواي دهه ٥٠ را در كارهايم بازتاب دهم. كوششي هم در «يك مشت پر‌عقاب» داشتم و بعدها آقاي ضرغامي و سيمافيلم پيشنهاد دادند ادامه اين سريال را كه به مسائل انقلاب برمي‌گشت، بنويسم. گفتم نمي‌نويسم چون به نظرم پايان اين سريال زماني بسته شد كه نورث به سفارت امريكا رفت و در اين سفارت تا زمان بالا رفتن دانشجويان از ديوارش بسته ماند. من گفتم حاضر بودم ماجرا را بعد از بالا رفتن دانشجويان از ديوار سفارت بنويسم. من از دهه ٨٠ شروع به تحقيق در مورد اشغال سفارت امريكا كردم و مجموع تحقيقاتم را اگر روي زمين بگذارم از قد خودم بلندتر است. نتيجه اين تحقيقات به نوشتن سريالي منجر شد كه متاسفانه تا امروز ساخته نشده است. اما يك فيلمنامه سينمايي هم از اين تحقيقات بيرون آمد كه تلاش مي‌كنيم به صورت مشترك بسازيم و البته طرح يك رمان هم هست كه بايد فرصت كنم آن را بنويسم.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان نگذاريم دوقطبي ٨٨ را تكرار كنند، آورد: تفسير علي مطهري از فضاي دوقطبي انتخاباتي و شرايط به وجود آمدن آن تفسير متفاوتي است. در تفسير علي مطهري دليل اصلي به وجود آمدن فضاي دو قطبي در انتخابات سال ٨٨ اين بوده است كه عده‌اي در تلاش بودند تا القا كنند كه نظر مقام معظم رهبري به يك كانديدا نزديك بوده است. او اما هشدار هم مي‌دهد كه براي انتخابات پيش رو بايد مراقب بود تا القا نشود كه نظر رهبري به يك كانديدا نزديك است. نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: دو قطبي اگر صرفا به معناي رقابت انتخاباتي باشد و دو طرف اخلاق سياسي را رعايت كنند، مشكلي ايجاد نمي‌كند ولي دو قطبي از نوع آنچه در سال ٨٨ تجربه كرديم كه متاسفانه اخلاق هم رعايت نشد و مراجع قانوني مربوط هم به وظيفه خود عمل نكردند، ‌به صلاح كشور نيست.

اين روزنامه با انتشار عنوان پرونده حصر و زندان بسته شود، نوشت: رييس فراكسيون اميد، صلاح كشور را در خاتمه يافتن پرونده‌اي مي‌بيند كه ٧ سالي مي‌شود نقش پررنگي در دسته‌بندي چهره‌هاي سياسي ايفا كرده است. حوادث پس از انتخابات ٨٨ كه با تداوم يافتن تبعات آن، همچنان مي‌تواند تعيين‌كننده رويدادهاي سياسي كشور باشد، تاكنون زماني براي پذيرش پايان داستان نيافته است؛ پاياني كه از منظر محمدرضا عارف نيازمند كار كارشناسي است تا سهم هر كس از اين حوادث مشخص شود. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينكه مسائل و مشكلات سال 88 بايد در يك فضاي كارشناسي ريشه‌يابي شود و سهم هر فرد، گروه و جريان از حوادث سال 88 مشخص شود، تصريح كرد: بايد پرونده حوادث انتخابات در سال 88 اعم از حصر و زندان‌ها بسته شود؛ چرا كه اين مساله به صلاح كشور است و براي اينكه بتوانيم اين پرونده را خاتمه دهيم، به فضايي كارشناسي براي شناسايي علل و عوامل اين حوادث نياز داريم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان بزرگ‌ترين خيانت به يك جامعه عوام‌فريبي است، آورد: مراسم گراميداشت سي و چهارمين سالگرد شهادت چهارمين شهيد محراب آيت‌الله عطاالله اشرفي اصفهاني با حضور شخصيت‌هايي همچون ناطق نوري، آيت‌الله اشرفي اصفهاني توليت مسجد جامع اميرالمومنين، سيدحميد كلانتري معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، قدرتعلي حشمتيان رييس خانه احزاب و خانواده‌هاي شهدا برگزار شد. دراين مراسم، ناطق نوري با تسليت ايام محرم و گرامي‌داشت ياد شهداي واقعه عاشورا، انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي، مدافعان حرم و شهداي محراب اظهار كرد: بزرگ‌ترين خيانت به يك جامعه را كسي مي‌كند كه عوام‌فريب است. خيانت‌كار كسي است كه مردم جامعه را در انحطاط و جمود فكري نگه مي‌دارد. وقتي كه مردم را در ناداني و نفهمي نگه داري مي‌تواني از آنها استفاده كني. همه خيانت‌كاران تاريخ اول مغز مردم را شست‌وشو دادند و سپس بر آنها سوار شدند. ملت زنده هيچگاه زير بليت خرافات و موهومات نمي‌رود. معاويه و جريانش عوام‌فريبي كردند و چهره دين را تغيير دادند و با حرف‌هاي فريبنده‌شان مردم را گول زدند، جوانان تاريخ را با دقت بخوانند، آن‌گاه است كه متوجه مي‌شوند بسياري از اتفاقات كه رخ مي‌دهد در گذشته هم تكرار شده است.

اين روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «بهانه‌هاي سياسي» را به قلم صادق زيباكلام فعال سياسي اصلاح‌طلب اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنين عنوان هاي «معاون ميراث فرهنگي كشور:در دولت گذشته سابقه و تاريخ ميراث فرهنگي نابود شد»، «پايداري به دنبال كانديدا»‌، «ماليات بر مصرف برابر ٣ ماه يارانه نقدي‌‌‌»، «اصلاحيه جنجالي قانون كار در كميسيون مجلس»، «رييس قوه قضاييه: كميته ويژه سياست‌هاي‌كلي انتخابات تشكيل مي‌شود» و «اروپا و امريكا در روياي گزينه سوم» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رساني
خبرنگار: مهدي احمدي**انتشار دهنده:فاطمه قناد قرصي
پژوهشم**9370**2002

سرخط اخبار پژوهش