۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82262476
T T
۰ نفر

مغربی ها سفر عمره را تحریم كردند

۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82262476
مغربی ها سفر عمره را تحریم كردند

تهران – ایرنا – عوارض سنگین 530 دلاری عربستان برای عمره گزاران خارجی و ورود به این كشور، منجر به تحریم سفر عمره از سوی شهروندان كشور مغرب شد.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه خبری مغرب الیوم، این تصمیم اتحادیه ملی آژانس های مسافرتی مغرب پس از آن صورت گرفت كه سعودی ها مردادماه سال جاری، عوارض سفر حج عمره را به دو هزار ریال عربستان (مبلغی معادل 533 دلار و 5 هزار و 200 درهم مغرب) ، افزایش دادند.
اتحادیه آژانس مسافرتی مغرب در جلسه اخیر خود، بیانیه ای را صادر كردند كه براساس آن رایزنی با مقام های سعودی برای لغو عوارض جدید،‌ تسریع می شود و این كار با این هدف صورت خواهد گرفت كه مسلمانان بتوانند مناسك عمره را بدون هزینه های سنگین به جای آورند.
بیانیه مذكور از همه شركت های گردشگری مغربی دعوت كرده تا سفر به عربستان را تحریم كنند و این عمل را حاوی پیام مهمی برای ریاض دانسته است تا از تصمیم خود مبنی بر افزایش عوارض حج عمره صرف نظر كند.
كاهش قیمت نفت و نیز درگیری عربستان در جنگ ها و بحران های منطقه، مردادماه گذشته، شورای وزیران رژیم سعودی را واداشت تا برای مقابله با كاهش درآمدها و تامین كسری بودجه اش، هزینه روادید ورود و خروج به كشور را افزایش دهد.
مقرر شده است كه هزینه روادید برای كسانی كه برای اولین بار به عربستان سفر می كنند دو هزار ریال سعودی (معادل 533.3 دلار) در نظر گرفته شود.
سعودی ها همچنین هزینه ترانزیت به عربستان را 300 ریال (80 دلار) و هزینه سفر هر فرد از طریق بنادر عربستان به خارج از كشور را 50 ریال (13.3 دلار) تعیین كردند.
كابینه عربستان همچنین هزینه روادید خروج و بازگشت تك سفره و حداكثر دو ماهه را 200 ریال (53.3 دلار) اعلام كرد و هر فرد باید برای هر ماه اقامت اضافه، مبلغ 100 ریال (26.6 دلار) بپردازد.
از سوی دیگر، هر فرد موظف خواهد بود كه برای روادید چند سفره سه ماهه 500 ریال سعودی (معادل 133.3 دلار) بپردازد، این شخص اگر بخواهد مدت اقامت خود را یك ماه تمدید كند باید برای هر ماه اقامت اضافه 200 دلار (53.3 دلار) پرداخت كند.
خاورم**9363**1144* مترجم: محمد تدو * انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ