۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82243871
T T
۰ نفر
نماینده حماس : فلسطینی ها به دولت های عربی اعتماد ندارند

رام الله – ایرنا – « سمیرحلایقه» نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پارلمان فلسطین تاكید كرد كه ملت فلسطین دیگر به دولت های عربی و جامعه جهانی اعتماد ندارد و تصمیم خود را برای مقاومت و دفاع از خود و فلسطین و مقدسات آن حتی اگر تنها باشد، گرفته است.

حلایقه در گفت وگو با ایرنا گفت كه اكنون در یك سوی معادله نبرد، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و در سوی دیگر ملت بی دفاع فلسطین قرار دارد كه درصدد آزاسازی سرزمین خود است.
وی افزود: ملت فلسطین از دروغگوئی ها و فریبكاری دولت های كه درصدد عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و تشكیل انتلاف با آن هستند, خسته شده و تصمیم گرفته است به تنهائی و با شیوه هائی كه خود تشخیص می دهد به مقاومت و نبرد با رژیم صهیونیستی ادامه دهد.
نماینده حماس درپارلمان فلسطین خاطرنشان كرد: كشتار مردم فلسطینی به ویژه كودكان در ایست و بازرسی ها توسط ارتش صهیونیستی نشان می دهد كه انتفاضه قدس در دومین سال فعالیت خود تا چه حد محاسبات صهیونیست ها و باندهای شهرك نشینان را به هم ریخته است.
حلایقه تصریح كرد: مبارزات جوانان فلسطین همه توطئه ها و دسیسه های رژیم صهیونیستی را ناكام گذاشته است اما متاسفانه برخی ترسوها و كسانی كه فلسطین را تنها گذاشته اند، مدام می گویند انتفاضه تمام شده است.
وی گفت: متاسفانه از همان اول عده ای فكر می كردند انتفاضه یكی دو ماه بیشتر طول نخواهد كشید اما پیش بینی آنها غلط از آب درآمد و اكنون بركسی پوشیده نیست كه رژیم صهیونیستی با وجود جنایت های فراوان و در پیش گرفتن سیاست های نژادپرستانه نتوانسته است انتفاضه مردم فلسطین را شكست دهد و حتی بسیاری از كارشناسان و مسئولان صهیونیست بر این ارزیابی اذعان دارند.
عضو جنبش حماس افزود: اصرار جوانان فلسطین بر ادامه عملیات فداكارانه علیه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرك نشینان صهیونیست به خودی خود شكستی برای رژیم صهیونیستی است و این رژیم قادر نبوده و نخواهد بود ملت فلسطین را به شكست و تسلیم در برابرعمل انجام شده وادار كند.
حلایقه تاكید كرد: آزادگان فلسطینی به دنیا ثابت كردند كه عزم خود را برای رهایی از اشغالگری و رسیدن به آزادی و استقلال جزم كرده اند و اهمیتی به ناچیز بودن كمك ها و توطئه های روزافزون برخی كشورهای عربی و جهان علیه فلسطین نمی دهند.
وی در ادامه گفت وگو با ایرنا خاطرنشان كرد: حمله های روزافزون رژیم صهیونیستی علیه شهرهای فلسطینی بویژه الخلیل در كرانه باختری اتفاق گذرایی نیست و درچارچوب ضربه زدن به این شهر تاریخی است كه از حیث نماد دینی بعد از قدس در جایگاه دوم قرار می گیرد.
نماینده حماس در پارلمان فلسطین تصریح كرد: كاملا پیداست، صهیونیست ها با حمله به الخلیل و تحت فشار گذاشتن مردم، قصد انتقام گیری از این شهر مقاوم را دارند.
حلایقه گفت: شهروندان فلسطینی ساكن الخلیل به ویژه در مناطقی قدیمی شهر، در مبارزه با شهرك نشینان صهیونیستی رفتار متفاوتی از خود بروز می دهند ، اگرچه صهیونیست ها با عربده كشی، قلدری و زور مردم را آزار می دهند اما اهالی الخلیل با اراده قوی خود بر روی خاك سرزمینشان ثابت قدم ایستاده اند و مقاومت می كنند.
وی تاكید كرد: افزایش تعداد شهدا در الخلیل پیام مهمی به رژیم غاصب صهیونیستی است مبنی بر اینكه این شهر مانند دیگر شهرها و روستاهای فلسطین تسلیم اشغالگران نخواهد شد و در مقابل درد و رنج ها سكوت نخواهد كرد.
نماینده حماس در پارلمان فلسطین خاطرنشان كرد: قهرمانان فلسطین با همه توان با هرگونه حمله و تجاوزی مقابله و نفرت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز می كنند.
خاورم * 387*390* 1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان