۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82139033
T T
۰ نفر
یك نظامی جمهوری آذربایجانی در منطقه قره باغ كشته شد

باكو – ایرنا – وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گزارش داد ، یك نظامی این كشور بر اثر خرابكاری های نیروهای ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ كشته شد.

بنا به این گزارش ، وصال علی اف سرباز ارتش جمهوری آذربایجان در نتیجه تیراندازی تك تیرانداز ارتش ارمنستان جان خود را از دست داد .
در این گزارش اضافه شد، با وجود توافق حاصل شده در مذاكرات سه جانبه سران آذربایجان ، ارمنستان و روسیه در شهر سنت پترزبورگ ، نیروهای ارمنی همچنان رژیم آتش بس را در مرز مشترك دو كشور نقض و مرتكب خرابكاری می شوند .
مناقشه میان دو كشور قفقاز جنوبی در سال 1988 میلادی به دلیل تلاش های ارمنستان برای الحاق بخشی از سرزمین های آذربایجان آغاز و در سال 1992 میلادی به درگیری نظامی تبدیل شد.
در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ كوهستانی و هفت شهرستان دیگر جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد و نزدیك به یك میلیون از شهروندان آذربایجان از خانه وكاشانه خود اخراج شدند.
با وجود این كه در ماه می سال 1994 میلادی با مساعی بین المللی آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شده ولی نتیجه مشخص در حل این مناقشه تا به حال حاصل نشده است.
شبك **خاورمیانه **337 **1917

سرخط اخبار جهان